Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Mercedes-AMG A45 má po úpravě Posaidonu 485 koní, 242,5 koně na litr
29.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nejsilnější Áčko na trhu zvládne nejvyšší rychlost 310 km/h i zrychlení z klidu na stovku pod čtyři sekundy. Zároveň má i větší kola či brzdy.
Německá tuningová firma Posaidon se před koncem roku pořádně rozjela. Zatímco před pár dny jsme si mohli posvítit na poladěný Mercedes-AMG C 63 Kombi, nyní tu máme úpravy určené hatchbacku A45. Ten ve standardu po faceliftu disponuje 381 koňmi, což je na dva litry objemu a čtyři válce výkon více než působivý. Nicméně Posaidon dokáže z této pohonné jednotky aktuálně vydolovat až 485 koní, tedy 242,5 koně na litr. To je již výkon, před kterým musíme udiveně kroutit očima a ptát se, jak na tom bude spolehlivost.
Zmiňované stádo je přitom až třetí fází ladění motoru, kdy ke slovu přišla nová turbodmychadla, odlišná řídicí jednotka a optimalizované sání. Sáhnout je ovšem možné pouze po jiné mapě motoru, který tak může ve fázi č. 1 produkovat 405 koní a 490 Nm. V kombinaci s posunutým omezovačem přitom nejvyšší rychlost narostla na 288 km/h. O deset kilometrů rychleji pak může uhánět hatchback osazený upgradem č. 2, se kterým je spojeno 445 koní a 535 Nm.
My se ovšem dnes budeme zabývat jen oním vrcholem, kdy oněch 485 koní doplňuje také 555 Nm točivého momentu. Ten přitom musel být elektronicky omezen kvůli převodovce, přestože i ta doznala modifikací. S tímto výkonem se Mercedes-AMG A 45 rozjede až na 310 km/h, zrychlení z klidu na stovku ale Posaidon bohužel nezveřejnil. Jelikož ovšem standardní verzi postačí 4,2 s, upravený model se dozajista pod čtyři sekundy dostane.
Tím nám specifické modifikace spojené s tímto vozem končí, zbývající úpravy jsou shodné se zmiňovaným kombíkem. K mání jsou tedy 18- až 21palcová třídílná litá kola Radinox, větší brzdy nebo deaktivace systému start/stop. Kromě toho je možné požádat rovněž o vypnutí systému upozorňujícího na nezapnutí bezpečnostních pásů, televize či DVD mohou oproti tomu po zásahu techniků fungovat i během jízdy.
Tuningová firma Posaidon vydolovala z dvoulitrového motoru 485 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 55 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva