Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu

Německý úpravce dodal crossoveru s třícípou hvězdou 187, respektive 253 koní. Nechybí ani stříbrně lakované nástavce nárazníků či až 21palcová kola.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu

26.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německý úpravce dodal crossoveru s třícípou hvězdou 187, respektive 253 koní. Nechybí ani stříbrně lakované nástavce nárazníků či až 21palcová kola.

Mercedes-Benz GLA již rozhodně není žhavou novinkou, což vysvětluje jeho stále častější přítomnost v nabídce tuningových firem. Doposud jsme mohli informovat zejména o počinech společnosti Brabus, nově však se svou troškou do mlýna přichází také Carlsson. Jeho nabídka sice zdaleka není tak impozantní, přesto však německý úpravce asi pár zájemců oslovit dokáže. Zvláště ty, kteří již vlastní nebo teprve mají v plánu koupi verzí GLA 200 a GLA 250.

V prvním případě se tuning dotýká 1,6litrového přeplňovaného čtyřválce, jehož výkon narostl ze 187 koní a 250 Nm točivého momentu na 187 koní a 300 Nm. Úpravy firma Carlsson nikterak nespecifikuje, s největší pravděpodobností ale půjde pouze o modifikaci řídicí jednotky. To samé lze pak očekávat i u verze GLA 250, kde výkon dvoulitrového turba narostl na 253 koní a 420 Nm (standardem je 211 koní a 350 Nm).

Nakolik tento zásah proměnil jízdní dynamiku, to si úpravce rovněž nechává pro sebe. V prvním případě bychom ovšem mohli počítat s akcelerací z klidu na stovku někde okolo 8,5 sekund, ve druhém pak s méně než sedmisekundovým časem. Spotřeba se pak s ohledem na nepříliš výrazný nárůst výkonu příliš nezmění, očekávat lze tedy nadále oscilování okolo šestilitrového průměru.

Pole spekulací ovšem opusťme a vydejme se za úpravami ověřenými. Ty spočívají v novém bodykitu, jehož součástí je nový stříbrně lakovaný nástavec předního nárazníku, se kterým dorazilo logo tuningové firmy. Stejné změny najdeme také vzadu, kde přeprofilovaná spodní část nárazníku hostí čtveřici koncovek sportovního výfukového systému.

Mimo to mohou zákazníci sáhnout po třech odlišných sadách litých kol, kdy design 1/10 je k mání v osmnácti- až dvacetipalcovém rozměru. Varianta 1/16 RS je pak k dispozici v 19- či 20palcovém provedení, kdy je doprovází pneumatiky o rozměru 255/40, resp. 255/35. Vrcholem jsou ovšem ráfky 1/11 Ultra Light v 21palcové variantě s pneu o rozměru 265/30.

Opomenut nebyl ani interiér, který si můžete nechat kompletně přečalounit dle svého vkusu, a to buď kůží nebo Alcantarou, případně pak kombinací obou materiálu. Nechybí ani podsvícené ozdobné lišty prahů, sada hliníkových pedálů či ozdobné koberečky. Tím ovšem Carlsson s modifikacemi prozatím končí, na dieselové motory prý dojde příště.


Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 1 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 01Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 2 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 02Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 3 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 03Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 4 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 04Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 5 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 05Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 6 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 06Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 7 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 07Mercedes GLA 200 a GLA 250 od Carlssonu: více koní, více stylu - 8 - Mercedes-Benz GLA Carlsson 08
Mercedes-Benz GLA dostal od firmy Carlsson až 253 koní či lehkou revizi vizáže

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše