Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nejmarnivější z Mercedesů může zajít ještě dál. Za 15 milionů přidá na luxusu i výkonu
25.10.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Luxusní off-road ve verzi od AMG nejde označit zrovna za skromný stroj. Máme ale pocit, že arabská klientela to uvidí trochu jinak. A i pro ni je tu novinka Aresu.
Dany Bahar proslul po létech strávených u Ferrari zejména jako šéf Lotusu. Z této pozice byl ale odejit poté, co měl zneužívat firemní finance. Vzduchem začaly létat milionové nároky obou stran a hrozby žalobami, nakonec však byla celá situace urovnána mimo soudní síň. Bahar následně založil tuningovou firmu Ares Design, která se již stihla podepsat pod extravagantnější Lamborghini Huracán či Rolls-Royce Ghost přepracovaný na SUV. Jeho posledním příspěvkem je přestavba Mercedesu G63 od AMG.
Právě na tuto čerstvě dokončenou kreaci se dnes zaměříme a stejně jako v případě těch předchozích nečekejte ani náznak skromnosti. Ta není vlastní ani „standardnímu” Mercedesu-AMG G63, natož pak verzi G65, stroj pojmenovaný Ares X-Raid ale zachází ve všech ohledech ještě o něco dál.
Platí to už v případě vzhledu, který jistě nebude po chuti každému. X-Raid standardní hranatou ocelovou karoserii mění za oblejší alternativu z uhlíkových vláken a hliníku. Ares se přitom v rámci vzhledu údajně inspiroval současnými vozy a koncepty třícípé hvězdy, jak moc jde toto pojetí dohromady s klasickým Géčkem ale posuďte sami.
Jen na změnu vizáže ovšem nedošlo. S použitím karbonu a hliníku je spojené také výrazné odlehčení, alespoň podle tvrzení úpravce. Hmotnost vozu má být nižší o podstatných 200 kg, opačným směrem zamířil výkon. Přeplňovaný 5,5litrový osmiválec byl naladěn na 760 koní, díky čemuž off-road zvládne dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h levou zadní. Výše ale kvůli bezpečnosti nezamíří.
Designové a karosářské práce provádí úpravce vlastními silami, posílení pohonné jednotky zadává externím firmám. O koho konkrétně jde, to Bahar nezmínil, nicméně vůbec bychom se nedivili, kdyby osloven byl Brabus. V případě brzd je pak spolupracující firmou Brembo, jejíž kotouče se mohou skrývat až za 24palcovými litými koly (k mání jsou ale i ráfky menší velikosti).
Přesunout se můžeme do interiéru, kde sice na radikální změny nedošlo, luxusu ale citelně přibylo. Prohlédnout si tak můžeme daleko luxusnější čalounění, u kterého si každý zákazník může zvolit nejen různé barvy, ale také různé druhy materiálu. Vzadu najdeme dvě nezávislá křesla oddělená vyvýšenou centrální konzolí. Vše pak stejně jako v případě exteriéru završuje rozsáhlé použití karbonu.
Produkce se má odehrávat v nové továrně v italské Modeně s plochou 18 tisíc metrů čtverečných. Momentálně jsou však haly ve výstavbě, pro současné zájemce je výroba realizována u spřátelených společností. Mezi ně patří i německý úpravce Mcchip-DKR, se kterým Bahar spolupracuje také na výrobě Bentley Mulsanne Coupe. Právě k Baharovi tedy nejspíše zamíří rozpracovaný stroj, který jsme vám ukazovali nedávno.
Jak přitom někdejší šéf Lotusu dodává, se samotnou britskou značkou nehodlá s touto kreací soupeřit. Své kupé tedy bude vyrábět jen do té doby, dokud nevznikne oficiální produkt. To samé ostatně platí také o SUV Rolls-Royce, jež jsme zmiňovali v úvodu.
Dodat pak jen můžeme, že přesná cena X-Raidu nebyla zmíněna, bude se lišt kus od kusu. Pohybovat se ovšem má okolo 600 000 Eur (cca 15,4 mil. Kč), takže žádná láce. Cesta od sepsání smlouvy a specifikování jednotlivých detailů až po předání vozu pak má zabrat zhruba šest měsíců, v případě individuálních požadavků (možná je i úprava upravené karoserie) však bude delší.
Dany Bahar se pochlubil novým projektem X-Raid, za kterým se skrývá přepracovaný Mercedes-AMG G63
Mimo to nabízí i konverzi Bentley Mulsanne na kupé
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva