Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání

Co byste na pohled čekali od tohoto auta? Schopnost odvézt rodinu na dovolenou? Má ji, k tomu ale disponuje výkonem, s nímž dovede držet krok i sportovními vozy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání

18.11.2018 | Mirek Mazal

Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Co byste na pohled čekali od tohoto auta? Schopnost odvézt rodinu na dovolenou? Má ji, k tomu ale disponuje výkonem, s nímž dovede držet krok i sportovními vozy.

Auta spadající do kategorie spáčů neboli sleeperů se nám zamlouvají. Nemají zapotřebí provokovat okolí viditelnými úpravami, které neodpovídají skutečným možnostem automobilu, dělají pravý opak. V těle vlka si hrají na beránky, okolí nechávají chladným a ve správný moment jej dokážou překvapit svými schopnostmi.

Pěknou ukázkou dokonalého spáče je kompaktní MPV Volkswagen Touran, které po úpravě jezdí jako sportovní automobil. Od rodinného vozidla s dvoulitrovým čtyřválcem by asi nikdo nečekal výkon přes 350 koní. Přesně to je u sleeperů kouzlem, proto se majitel odhodlal k úpravám s cílem zachovat rodinné hodnoty a přitom dostat dynamiku do úplně jiných sfér.

Společné výlety mohou nyní probíhat bez problému napříč závodními okruhy. Standardní motor byl nahrazen známou zážehovou jednotkou 2,0 TFSI původem z Volkswagenu Golf R či Audi S3. Přeplňované ústrojí po dalších modifikacích posílá na kola ověřený výkon 274 kW (373 koní) a 475 Nm při natankování vysokooktanového benzínu. Takovými čísly se hrdě chlubí například BMW M2.

Sympatie holandskému postupu zvyšují i další úpravy, které se týkají ostatních komponentů. Software řídicí jednotky od firmou JD Engineering je podpořen novým mezichladičem stlačeného vzduchu převzatého z Audi S3. Koncernové ladění pokračovalo na vylepšeném podvozku, kam zamířil brzdový systém z Golfu R.

Majitel vozu hovoří o možnosti dosažení rychlostí okolo 250 km/h, i daleko za hranicí českých zákonů se prý vysoký automobil stále chová stabilně. Dobrému pocitu jistě pomáhají větší pneumatiky o šířce 235 mm. Tím zásadní změny končí, aby Volkswagen neměl problémy během absolvování technické kontroly a také nebudil podezření.

Největším problémem bylo nahradit původní benzínový motor bez turbodmychadla za zdatnější kousek s přeplňováním. Autoři si museli poradit s elektrikou, desítky vodičů našlo úplně nové umístění. „Asi 90 kabelů bylo zapojeno úplně do jiné zásuvky,“ říkají s úsměvem. Majiteli lze jeho rodinnou raketu jen tiše závidět, takto výkonných a rychlých MPV jezdí po světě jen hrstka.


Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 1 - VW Touran TFSI sleeper foto 01Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 2 - VW Touran TFSI sleeper foto 02Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 3 - VW Touran TFSI sleeper foto 03Někdo nacpal do rodinného MPV motor s 373 koňmi. Výsledek je spáč k pohledání - 4 - VW Touran TFSI sleeper foto 04
Málokdo by řekl, že nenápadný VW Touran má podobný výkon jako sportovní BMW M2. S dynamikou nebude při své velikosti a hmotnosti o mnoho pozadu

Zdroj: Drivnig Fun

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.