Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h
21.4.2019 | Petr Prokopec
Upravovat nejnovější modely aut je jedna věc, myslet a dále vylepšovat modifikace těch starších druhá. ABT udělal v případě Octavie RS obojí, výsledkem 6,3sekundový sprint na stovku či maximálka až 260 km/h.
Životní cyklus třetí generace Škody Octavia se pomalu chýlí ke konci, možná ještě letos bude odhalen nástupce. Ten případně dorazí do showroomů až v příštím roce, nicméně i tak bude stávající provedení na trhu už jen chvíli. O něco déle by mohla být dostupná varianta RS, a tak se na právě na ni soustředí nejnovější sada úprav německé tuningové firmy ABT.
RS ve svých továrních verzích disponovalo během svého životního cyklu různými výkony od 220 po 245 koní, bavíme-li se tedy o benzinové verzi. Zatím není jisté, zda automobilka ještě nepustí na trh nějakou závěrečnou edici, které by pod kapotu dodala větší stádo, pokud ale RS už máte v garáži či před domem, zajímat vás to nejspíš moc nebude. Novinky ABTu by naopak mohly.
Němci se snažili myslet opravdu na všechny, a tak počítají s modifikacemi všech dosud vyráběných variant. Nejlepší softwarová úprava počítá s posunutím výkonu až na 310 koní, tedy tolik, kolik měly nejlepší verze koncernových hot hatchů ještě před příchodem filtrů pevných částic. S tímto výkonem stovku dáte za 6,3 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v sérii.
Tato akcelerace je platná pro limuzínu s manuálem i automatem, kombík je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost pak byla ve všech případech posunuta na 260 km/h, spotřeby se úpravy dotknout neměly. Tím ale možnosti nekončí, ABT má v nabídce plejádu litých kol až o 20palcové velikosti, ve finále je pak možné ještě osadit obě nápravy silnějšími stabilizátory, jež redukují náklony karoserie a přitom nesnižují komfort.
Je samozřejmě možné, že 310 koní pro vás může být až příliš, nejen po dynamické stránce. Dopřát si proto můžete navýšení výkonu „pouze“ na 300 nebo 290 koní. Vůz v takové chvíli zvládá zrychlit na stovku za 6,6 resp. 6,5 sekundy a maximálně dá 257 resp. 254 km/h. I tuto variantu můžete osadit 20palcovými ráfky, a to v leštěném provedení či s černou povrchovou úpravou.
Poladit lze ovšem prakticky každou pohonnou jednotku, jíž může být Octavia osazena, tedy zatím s výjimkou nové jedna-pětky. Dvoulitrový turbodieselový agregát RS TDI však již v nabídce ABTu nechybí, ze 184 koní jich tak rázem může být 210. Sprint z klidu na stovku tak klesá z 8,1 na 7,9 sekundy, maximálka roste z 232 na 237 km/h. Na žíznivosti se však úpravy podepsat opětovně neměly. Přesné ceny jednotlivých úprav ABT nezveřejnil, nepůjde ale nic drastického, náklady na tyto úpravy se pohybují v nízkých desetitisících Kč. Výhodou u této firmy je zachování existující záruky na motor a související komponenty.


















Škoda Octavia RS se u firmy ABT dočkala především navýšení výkonu, až 310 koní přitom může být dispozici majitelům starších i novějších variant vozu
Bleskovky
- Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
před 8 hodinami - Ve Švýcarsku našli opuštěné Porsche 911, to pravé překvapení ale čekalo v motoru
včera - Řidič v plné rychlosti vyjel ze silnice a přeskočil asi 12 aut stojících poblíž
včera - Řidič Porsche chtěl na semaforech ukázat záda sokovi, ukázal ale něco úplně jiného
4.12.2019 - Rodinu v rakouském údolí zasypala lavina v autě, přežila jen díky němu
3.12.2019
Nejnovější články
- Nová Škoda Fabia dorazí dříve, než se čekalo, skončí hned se dvěma typy motorů
před 2 hodinami - Němci budou znovu hlasovat o zavedení limitu 130 km/h na tamních dálnicích
před 3 hodinami - Nejrychlejší pošťácké auto světa mělo být na prodej, koupit si ho ale teď nikdo nesmí
před 4 hodinami - Nový VW Golf odhalil své ceny, nakonec nestartuje tak nízko, jak se očekávalo
před 5 hodinami - Masivní propouštění automobilek zasáhne až 150 tisíc lidí, začíná se nyní
před 5 hodinami - Škoda už v únoru představí levné SUV konkurující Dacii, nám ho ale neprodá
před 6 hodinami - Hlavní problém dobíjecích stanic Tesly začala svérázně řešit sama automobilka
před 7 hodinami - Umělec dva roky za peníze vytvářel zácpu na pláži, jeho práci zničí první větší déšť
před 8 hodinami - Pick-up Tesly má dostat revoluční řešení stěračů, šlo by o první změnu po 116 letech
před 9 hodinami - Jedna z padlých hvězd Fordu chytá druhý dech, i v době SUV se prodává stále lépe
před 9 hodinami

Nové na MotoForum.cz
Živá témata na fóru
- Onboard videa 14:19 - aikoN
- prvni “rodinne” auto do prahy lehce ojety rapid za 200-250k? 13:59 - tommas
- xDrive/Flex 4-Allradsystem/LSD Magna vs Haldex 5. generace 13:59 - retron
- Politický koutek 13:32 - jirka87
- Řidiči, co to mají v ruce... 11:11 - Honza42
- skoda fabia 07:54 - jirka87
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 17:19 - jerry
- BMW Divize 17:04 - jerry
- Co čtete? (vážná literatura, ne motoristická) 15:24 - vonkreuz
- Co právě teď posloucháte? 11:49 - pavproch
Autobazar
VW Golf 1.2 TSI
r.v. 2015
324 000,- KčVW Golf 1.0 TSI
r.v. 2018
400 000,- KčVW Golf 1.4 16V
r.v. 2008
111 000,- KčVW Golf 1.6 TDI
r.v. 2015
200 000,- KčVW Golf 1.4 TSI
r.v. 2016
273 000,- KčVW Golf 1.6 TDI
r.v. 2016
340 000,- Kč