Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h
21.4.2019 | Petr Prokopec
Upravovat nejnovější modely aut je jedna věc, myslet a dále vylepšovat modifikace těch starších druhá. ABT udělal v případě Octavie RS obojí, výsledkem 6,3sekundový sprint na stovku či maximálka až 260 km/h.
Životní cyklus třetí generace Škody Octavia se pomalu chýlí ke konci, možná ještě letos bude odhalen nástupce. Ten případně dorazí do showroomů až v příštím roce, nicméně i tak bude stávající provedení na trhu už jen chvíli. O něco déle by mohla být dostupná varianta RS, a tak se na právě na ni soustředí nejnovější sada úprav německé tuningové firmy ABT.
RS ve svých továrních verzích disponovalo během svého životního cyklu různými výkony od 220 po 245 koní, bavíme-li se tedy o benzinové verzi. Zatím není jisté, zda automobilka ještě nepustí na trh nějakou závěrečnou edici, které by pod kapotu dodala větší stádo, pokud ale RS už máte v garáži či před domem, zajímat vás to nejspíš moc nebude. Novinky ABTu by naopak mohly.
Němci se snažili myslet opravdu na všechny, a tak počítají s modifikacemi všech dosud vyráběných variant. Nejlepší softwarová úprava počítá s posunutím výkonu až na 310 koní, tedy tolik, kolik měly nejlepší verze koncernových hot hatchů ještě před příchodem filtrů pevných částic. S tímto výkonem stovku dáte za 6,3 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v sérii.
Tato akcelerace je platná pro limuzínu s manuálem i automatem, kombík je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost pak byla ve všech případech posunuta na 260 km/h, spotřeby se úpravy dotknout neměly. Tím ale možnosti nekončí, ABT má v nabídce plejádu litých kol až o 20palcové velikosti, ve finále je pak možné ještě osadit obě nápravy silnějšími stabilizátory, jež redukují náklony karoserie a přitom nesnižují komfort.
Je samozřejmě možné, že 310 koní pro vás může být až příliš, nejen po dynamické stránce. Dopřát si proto můžete navýšení výkonu „pouze“ na 300 nebo 290 koní. Vůz v takové chvíli zvládá zrychlit na stovku za 6,6 resp. 6,5 sekundy a maximálně dá 257 resp. 254 km/h. I tuto variantu můžete osadit 20palcovými ráfky, a to v leštěném provedení či s černou povrchovou úpravou.
Poladit lze ovšem prakticky každou pohonnou jednotku, jíž může být Octavia osazena, tedy zatím s výjimkou nové jedna-pětky. Dvoulitrový turbodieselový agregát RS TDI však již v nabídce ABTu nechybí, ze 184 koní jich tak rázem může být 210. Sprint z klidu na stovku tak klesá z 8,1 na 7,9 sekundy, maximálka roste z 232 na 237 km/h. Na žíznivosti se však úpravy podepsat opětovně neměly. Přesné ceny jednotlivých úprav ABT nezveřejnil, nepůjde ale nic drastického, náklady na tyto úpravy se pohybují v nízkých desetitisících Kč. Výhodou u této firmy je zachování existující záruky na motor a související komponenty.
Škoda Octavia RS se u firmy ABT dočkala především navýšení výkonu, až 310 koní přitom může být dispozici majitelům starších i novějších variant vozu
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 4 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 7 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nové na MotoForum.cz
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? včera 16:00
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time včera 08:03
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
- Novotný a Clark získali důležité poznatky a zkušenosti 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova