Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h
21.4.2019 | Petr Prokopec
Upravovat nejnovější modely aut je jedna věc, myslet a dále vylepšovat modifikace těch starších druhá. ABT udělal v případě Octavie RS obojí, výsledkem 6,3sekundový sprint na stovku či maximálka až 260 km/h.
Životní cyklus třetí generace Škody Octavia se pomalu chýlí ke konci, možná ještě letos bude odhalen nástupce. Ten případně dorazí do showroomů až v příštím roce, nicméně i tak bude stávající provedení na trhu už jen chvíli. O něco déle by mohla být dostupná varianta RS, a tak se na právě na ni soustředí nejnovější sada úprav německé tuningové firmy ABT.
RS ve svých továrních verzích disponovalo během svého životního cyklu různými výkony od 220 po 245 koní, bavíme-li se tedy o benzinové verzi. Zatím není jisté, zda automobilka ještě nepustí na trh nějakou závěrečnou edici, které by pod kapotu dodala větší stádo, pokud ale RS už máte v garáži či před domem, zajímat vás to nejspíš moc nebude. Novinky ABTu by naopak mohly.
Němci se snažili myslet opravdu na všechny, a tak počítají s modifikacemi všech dosud vyráběných variant. Nejlepší softwarová úprava počítá s posunutím výkonu až na 310 koní, tedy tolik, kolik měly nejlepší verze koncernových hot hatchů ještě před příchodem filtrů pevných částic. S tímto výkonem stovku dáte za 6,3 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v sérii.
Tato akcelerace je platná pro limuzínu s manuálem i automatem, kombík je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost pak byla ve všech případech posunuta na 260 km/h, spotřeby se úpravy dotknout neměly. Tím ale možnosti nekončí, ABT má v nabídce plejádu litých kol až o 20palcové velikosti, ve finále je pak možné ještě osadit obě nápravy silnějšími stabilizátory, jež redukují náklony karoserie a přitom nesnižují komfort.
Je samozřejmě možné, že 310 koní pro vás může být až příliš, nejen po dynamické stránce. Dopřát si proto můžete navýšení výkonu „pouze“ na 300 nebo 290 koní. Vůz v takové chvíli zvládá zrychlit na stovku za 6,6 resp. 6,5 sekundy a maximálně dá 257 resp. 254 km/h. I tuto variantu můžete osadit 20palcovými ráfky, a to v leštěném provedení či s černou povrchovou úpravou.
Poladit lze ovšem prakticky každou pohonnou jednotku, jíž může být Octavia osazena, tedy zatím s výjimkou nové jedna-pětky. Dvoulitrový turbodieselový agregát RS TDI však již v nabídce ABTu nechybí, ze 184 koní jich tak rázem může být 210. Sprint z klidu na stovku tak klesá z 8,1 na 7,9 sekundy, maximálka roste z 232 na 237 km/h. Na žíznivosti se však úpravy podepsat opětovně neměly. Přesné ceny jednotlivých úprav ABT nezveřejnil, nepůjde ale nic drastického, náklady na tyto úpravy se pohybují v nízkých desetitisících Kč. Výhodou u této firmy je zachování existující záruky na motor a související komponenty.
Škoda Octavia RS se u firmy ABT dočkala především navýšení výkonu, až 310 koní přitom může být dispozici majitelům starších i novějších variant vozu
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
- Oliver König pojede IDM s Ducati 23.4.2024
- Harley-Davidson Praha: 6. Nedoklubko Challenge 25. května 2024 22.4.2024
Nejnovější články
- Tesla zlevnila nový Model 3 už na 1 milion Kč. Výsledky za má i proto mizerné, v Evropě už propouští stálé zaměstnance
před 8 hodinami - Ojetý Caddy je recept na levný rodinný VW s místem i dieselem, umí zaskočit i za už neexistující Škodu
před 10 hodinami - Ford pořád umí ohromit, začal prodávat nový motor V8 s až 821 koňmi od pouhých 271 tisíc Kč
před 11 hodinami - Mercedes zkouší prezentovat novou elektrickou třídu G jako spalovací auto, zjevně se děsí neúspěchu
včera - Nové SUV Opelu je sexy a neváže si oprátku jen elektrickým pohonem, přesto bude hledat zákazníky těžce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 00:49 - Lachende Bestien
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis