Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h
21.4.2019 | Petr Prokopec
Upravovat nejnovější modely aut je jedna věc, myslet a dále vylepšovat modifikace těch starších druhá. ABT udělal v případě Octavie RS obojí, výsledkem 6,3sekundový sprint na stovku či maximálka až 260 km/h.
Životní cyklus třetí generace Škody Octavia se pomalu chýlí ke konci, možná ještě letos bude odhalen nástupce. Ten případně dorazí do showroomů až v příštím roce, nicméně i tak bude stávající provedení na trhu už jen chvíli. O něco déle by mohla být dostupná varianta RS, a tak se na právě na ni soustředí nejnovější sada úprav německé tuningové firmy ABT.
RS ve svých továrních verzích disponovalo během svého životního cyklu různými výkony od 220 po 245 koní, bavíme-li se tedy o benzinové verzi. Zatím není jisté, zda automobilka ještě nepustí na trh nějakou závěrečnou edici, které by pod kapotu dodala větší stádo, pokud ale RS už máte v garáži či před domem, zajímat vás to nejspíš moc nebude. Novinky ABTu by naopak mohly.
Němci se snažili myslet opravdu na všechny, a tak počítají s modifikacemi všech dosud vyráběných variant. Nejlepší softwarová úprava počítá s posunutím výkonu až na 310 koní, tedy tolik, kolik měly nejlepší verze koncernových hot hatchů ještě před příchodem filtrů pevných částic. S tímto výkonem stovku dáte za 6,3 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v sérii.
Tato akcelerace je platná pro limuzínu s manuálem i automatem, kombík je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost pak byla ve všech případech posunuta na 260 km/h, spotřeby se úpravy dotknout neměly. Tím ale možnosti nekončí, ABT má v nabídce plejádu litých kol až o 20palcové velikosti, ve finále je pak možné ještě osadit obě nápravy silnějšími stabilizátory, jež redukují náklony karoserie a přitom nesnižují komfort.
Je samozřejmě možné, že 310 koní pro vás může být až příliš, nejen po dynamické stránce. Dopřát si proto můžete navýšení výkonu „pouze“ na 300 nebo 290 koní. Vůz v takové chvíli zvládá zrychlit na stovku za 6,6 resp. 6,5 sekundy a maximálně dá 257 resp. 254 km/h. I tuto variantu můžete osadit 20palcovými ráfky, a to v leštěném provedení či s černou povrchovou úpravou.
Poladit lze ovšem prakticky každou pohonnou jednotku, jíž může být Octavia osazena, tedy zatím s výjimkou nové jedna-pětky. Dvoulitrový turbodieselový agregát RS TDI však již v nabídce ABTu nechybí, ze 184 koní jich tak rázem může být 210. Sprint z klidu na stovku tak klesá z 8,1 na 7,9 sekundy, maximálka roste z 232 na 237 km/h. Na žíznivosti se však úpravy podepsat opětovně neměly. Přesné ceny jednotlivých úprav ABT nezveřejnil, nepůjde ale nic drastického, náklady na tyto úpravy se pohybují v nízkých desetitisících Kč. Výhodou u této firmy je zachování existující záruky na motor a související komponenty.
Škoda Octavia RS se u firmy ABT dočkala především navýšení výkonu, až 310 koní přitom může být dispozici majitelům starších i novějších variant vozu
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Od letošního 1. října už nesmíte používat zimní pneumatiky s označením M+S
20.3.2024 - Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda