Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h

Upravovat nejnovější modely aut je jedna věc, myslet a dále vylepšovat modifikace těch starších druhá. ABT udělal v případě Octavie RS obojí, výsledkem 6,3sekundový sprint na stovku či maximálka až 260 km/h.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h

21.4.2019 | Petr Prokopec

Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Upravovat nejnovější modely aut je jedna věc, myslet a dále vylepšovat modifikace těch starších druhá. ABT udělal v případě Octavie RS obojí, výsledkem 6,3sekundový sprint na stovku či maximálka až 260 km/h.

Životní cyklus třetí generace Škody Octavia se pomalu chýlí ke konci, možná ještě letos bude odhalen nástupce. Ten případně dorazí do showroomů až v příštím roce, nicméně i tak bude stávající provedení na trhu už jen chvíli. O něco déle by mohla být dostupná varianta RS, a tak se na právě na ni soustředí nejnovější sada úprav německé tuningové firmy ABT.

RS ve svých továrních verzích disponovalo během svého životního cyklu různými výkony od 220 po 245 koní, bavíme-li se tedy o benzinové verzi. Zatím není jisté, zda automobilka ještě nepustí na trh nějakou závěrečnou edici, které by pod kapotu dodala větší stádo, pokud ale RS už máte v garáži či před domem, zajímat vás to nejspíš moc nebude. Novinky ABTu by naopak mohly.

Němci se snažili myslet opravdu na všechny, a tak počítají s modifikacemi všech dosud vyráběných variant. Nejlepší softwarová úprava počítá s posunutím výkonu až na 310 koní, tedy tolik, kolik měly nejlepší verze koncernových hot hatchů ještě před příchodem filtrů pevných částic. S tímto výkonem stovku dáte za 6,3 sekundy, tedy o tři desetiny rychleji než v sérii.

Tato akcelerace je platná pro limuzínu s manuálem i automatem, kombík je o desetinu pomalejší. Nejvyšší rychlost pak byla ve všech případech posunuta na 260 km/h, spotřeby se úpravy dotknout neměly. Tím ale možnosti nekončí, ABT má v nabídce plejádu litých kol až o 20palcové velikosti, ve finále je pak možné ještě osadit obě nápravy silnějšími stabilizátory, jež redukují náklony karoserie a přitom nesnižují komfort.

Je samozřejmě možné, že 310 koní pro vás může být až příliš, nejen po dynamické stránce. Dopřát si proto můžete navýšení výkonu „pouze“ na 300 nebo 290 koní. Vůz v takové chvíli zvládá zrychlit na stovku za 6,6 resp. 6,5 sekundy a maximálně dá 257 resp. 254 km/h. I tuto variantu můžete osadit 20palcovými ráfky, a to v leštěném provedení či s černou povrchovou úpravou.

Poladit lze ovšem prakticky každou pohonnou jednotku, jíž může být Octavia osazena, tedy zatím s výjimkou nové jedna-pětky. Dvoulitrový turbodieselový agregát RS TDI však již v nabídce ABTu nechybí, ze 184 koní jich tak rázem může být 210. Sprint z klidu na stovku tak klesá z 8,1 na 7,9 sekundy, maximálka roste z 232 na 237 km/h. Na žíznivosti se však úpravy podepsat opětovně neměly. Přesné ceny jednotlivých úprav ABT nezveřejnil, nepůjde ale nic drastického, náklady na tyto úpravy se pohybují v nízkých desetitisících Kč. Výhodou u této firmy je zachování existující záruky na motor a související komponenty.


Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 1 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 01Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 2 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 02Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 3 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 03Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 4 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 04Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 5 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 05Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 6 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 06Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 7 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 07Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 8 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 08Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 9 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 09Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 10 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 10Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 11 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 11Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 12 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 12Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 13 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 13Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 14 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 14Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 15 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 15Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 16 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 16Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 17 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 17Němci si vzali do parády i už nevyráběnou Škodu Octavia RS, teď jede až 260 km/h - 18 - ABT Skoda Octavia RS 2019 nova sada 18
Škoda Octavia RS se u firmy ABT dočkala především navýšení výkonu, až 310 koní přitom může být dispozici majitelům starších i novějších variant vozu

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše