Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Němci stvořili diesel s výkonem 460 koní. I řada 7 je s ním rychlá jako M3
1.8.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Dieselům dnes zrovna slunce nad hlavou válců nesvítí, někteří na ně ale zjevně zanevřít nemíní. Toto dílo budiž důkazem, dělá si zálusk na světový rekord.
Načtyřikrát přeplňovaný třílitrový turbodiesel BMW je pohonnou jednotkou, jaká zatím ve světě nemá obdoby. Jen Audi může tomuto šestiválci konkurovat svým čtyřlitrovým osmiválcem, který se nachází pod kapotou modelu SQ7 a který dává k dobru 435 koní. Tedy dokonce více než motor mnichovské automobilky, za čímž stojí krom dvou válců a litru objemu navíc také přítomnost elektrického kompresoru doplněného dvěma klasickými turbodmychadly.
My se ale dnes budeme věnovat jednotce BMW, která byla původně naladěna na 400 koní a 760 Nm točivého momentu. To jsou čísla, která ještě donedávna byla u sériového dieselu zcela nemyslitelná a v případě kreací tuningových firem jste se právem mohli obávat o životnost agregátu. Pokrok ale zastavit nelze, zvláště s příchodem nových technologií. Proto bychom se vlastně neměli divit tomu, že pro někoho je motor BMW jen odrazovým můstkem ke skoku do ještě vyšších sfér.
Firmou, které oněch 400 koní a 760 Nm nestačí, je G-Power. Je to známý německý úpravce, který se na motory bavorské automobilky specializuje už léta a stvořil nejednu šílenost, obvykle benzinovou. Nyní se ale podíval právě na čtyřikrát přeplňovaný turbodiesel, který s pomocí elektronického modulu D-Tronic 5 upravil tak, že jeho výkon narostl na 460 koní. A v případě točivého momentu je pak možné počítat s 860 Nm. To jsou na diesel ohromující čísla a starají se o podobnou jízdní dynamiku.
460 koní je zatím k dispozici pro BMW 750d, které standardně zvládá stovku za 4,6 sekundy. Nově však může počítat s časem lepším o tři desetiny, tedy 4,3 sekundy - tím mohutná limuzína vyrovnává sprint modelu M3 osazeného šestistupňovým manuálem. Úpravce přitom dodává, že motor začíná vyšší výkon podávat pouze tehdy, je-li teplota oleje optimální. Jakmile navíc teplota chladicí kapaliny dosáhne maxima, motor začne pracovat znovu „jen” se 400 koňmi. Výjimkou je pak jen možnost krátkodobého zvýšení výkonu při plném sešlápnutí plynu.
Ohrožení životnosti pohonné jednotky byste se tedy neměli obávat, zhoršení spotřeby za normálních situací také ne - bez výkonu navíc není spotřeba navíc. Tím nám ale informace o modifikacích v motorovém prostoru, dále již můžeme zmínit jen vizuální úpravy. Ty ale souvisí jen s příchodem 21palcových litých kol, jenž jsou vyrobeny z leteckého hliníku a mohou dostat černou, metalickou či stříbrnou úpravu.
Více zatím zveřejněno nebylo, známe ovšem cenu. Ta v případě této úpravy činí necelých 2 999 Eur, tedy asi 78 tisíc Kč. A jelikož tovární BMW 750d startuje na sumě 2 992 600 Kč, menší „všimné“ mířící na konto G-Power se v celkovém účtu dozajista ztratí. A trápit kupce nemusí ani proto, že s 460 koňmi může tento vůz rázem aspirovat na titul nejrychlejšího dieselu světa, třebaže ne úplně sériového. Aktuální rekordman od Alpiny je nakonec také upravené BMW...
BMW 750d dostalo od firmy G-Power úpravu, která posunula jeho výkon až k 460 koním. Mimo to dorazila i kovaná 21palcová kola
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva