Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale
17.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
O dieselech si může myslet každý co chce, o jejich krásném zvuku ale uslyšíte vyprávět málokoho. Audi SQ7 špatné nezní, teď může zvučit kde co.
Generátory umělého zvuku motoru na palubách aut jsou jedním z mnoha projevů pokřivené současnosti automobilového světa. Falešný zvuk motoru bez rozmýšlení patří mezi nejvíce otravné věci na nových vozech, proto se tohoto nešvaru snaží mnozí rychle zbavit.
Uvnitř má dnes tuhle „vymoženost” kdejaké auto, u Audi ale zašli ještě o kousek dál. Extrémnímu modelu SQ7 s třikrát přeplňovaným 4,0 V8 TDI pod kapotou přidali výfuk, který se o atraktivní zvukový projev stará i zvenčí. Aktivní zvukové systémy vypadají jako kovoví slimáci nalepení k výfuku, umí ale zařídit, že naftový motor rázem zní spíše jako benzínová V8.
Takové vybavení není levné a asi ho žádná automobilka nebude montovat do obyčejných naftových kompaktů, to ale neznamená, že jej nemohou mít. A ne nějaké podobné, ale přesně to, přesně ten samý díl, který k lepšímu zvuku pomáhá i ingolstadtskému sprinterovi mezi naftovými SUV. A postará se také o úplně stejný výsledek.
Demonstruje to německá firma Cete Automotive, která nainstalovala zvukový generátor z Audi SQ7 do méně výkonné běžné verze Q7. Motor ani nemusíme kontrolovat, protože asi 99 % prodaných Q7 pohání dieselový 3,0 TDI. Ten možná nezní tak problematicky jako 2,0 TDI, ale žádná nádhera to není. Po této úpravě zní totožně jako SQ7 TDI, tedy znovu jako benzinový V8.
Instalace aktivního výfukového systému není úplně jednoduchá. Vzhledem k tomu, že SQ7 používá širší výfukové potrubí, bylo potřebné vyrobit adaptér. Také řídící jednotka se musela naučit spolupracovat s novým zařízením, aby při zvolení daných jízdních režimů rozezněla „reproduktory“ ve výfuku. Zařízení na vyrábění zvuku je propojené s motorem a čte jeho data, čímž synchronizuje razanci ozvučení. Sytém je vyroben z karbonové membrány nerezového vnějšího pláště, který je odolný proti povětrnostním podmínkám. Místo instalace se liší od modelu auta, například je vhodný prostor pro rezervní kolo.
Neznáme přesný účet za zfalšování zvuku, ale jen samotný tlumič má cenu 3 000 Eur (77 tisíc korun) a firma říká, že jej dokáže „napasovat” v podstatě na cokoli. Zeptali jsme se, jestli by to zvládla i na Fabii 1,4 TDI a zatím čekáme na odpověď, ale pokud s tím nebude nějaký prostorový problém, tušíme kladnou odpověď. Ekonomická stránka je jiná věc, celý proces zabere dost práce, která se musí projevit i na konečné faktuře, takže 100 tisíc tady nemusí stačit. Vzhledem k ceně Fabie to bude tučná suma, ale... co by člověk neudělal, aby holky konečně otočily hlavou směrem k vašemu vozu?
Takto vypadají potřebné díly, jen ty vyjdou na skoro 80 tisíc korun
Práce přidá další náklady, ale podívejte se, jak tenhle... nesmysl změní krotký naftový motor na zdánlivě divoký benzínový osmiválec
Zdroj: Cete Automotive@Youtube
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 7 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva