Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale

O dieselech si může myslet každý co chce, o jejich krásném zvuku ale uslyšíte vyprávět málokoho. Audi SQ7 špatné nezní, teď může zvučit kde co.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale

17.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

O dieselech si může myslet každý co chce, o jejich krásném zvuku ale uslyšíte vyprávět málokoho. Audi SQ7 špatné nezní, teď může zvučit kde co.

Generátory umělého zvuku motoru na palubách aut jsou jedním z mnoha projevů pokřivené současnosti automobilového světa. Falešný zvuk motoru bez rozmýšlení patří mezi nejvíce otravné věci na nových vozech, proto se tohoto nešvaru snaží mnozí rychle zbavit.

Uvnitř má dnes tuhle „vymoženost” kdejaké auto, u Audi ale zašli ještě o kousek dál. Extrémnímu modelu SQ7 s třikrát přeplňovaným 4,0 V8 TDI pod kapotou přidali výfuk, který se o atraktivní zvukový projev stará i zvenčí. Aktivní zvukové systémy vypadají jako kovoví slimáci nalepení k výfuku, umí ale zařídit, že naftový motor rázem zní spíše jako benzínová V8.

Takové vybavení není levné a asi ho žádná automobilka nebude montovat do obyčejných naftových kompaktů, to ale neznamená, že jej nemohou mít. A ne nějaké podobné, ale přesně to, přesně ten samý díl, který k lepšímu zvuku pomáhá i ingolstadtskému sprinterovi mezi naftovými SUV. A postará se také o úplně stejný výsledek.

Demonstruje to německá firma Cete Automotive, která nainstalovala zvukový generátor z Audi SQ7 do méně výkonné běžné verze Q7. Motor ani nemusíme kontrolovat, protože asi 99 % prodaných Q7 pohání dieselový 3,0 TDI. Ten možná nezní tak problematicky jako 2,0 TDI, ale žádná nádhera to není. Po této úpravě zní totožně jako SQ7 TDI, tedy znovu jako benzinový V8.

Instalace aktivního výfukového systému není úplně jednoduchá. Vzhledem k tomu, že SQ7 používá širší výfukové potrubí, bylo potřebné vyrobit adaptér. Také řídící jednotka se musela naučit spolupracovat s novým zařízením, aby při zvolení daných jízdních režimů rozezněla „reproduktory“ ve výfuku. Zařízení na vyrábění zvuku je propojené s motorem a čte jeho data, čímž synchronizuje razanci ozvučení. Sytém je vyroben z karbonové membrány nerezového vnějšího pláště, který je odolný proti povětrnostním podmínkám. Místo instalace se liší od modelu auta, například je vhodný prostor pro rezervní kolo.

Neznáme přesný účet za zfalšování zvuku, ale jen samotný tlumič má cenu 3 000 Eur (77 tisíc korun) a firma říká, že jej dokáže „napasovat” v podstatě na cokoli. Zeptali jsme se, jestli by to zvládla i na Fabii 1,4 TDI a zatím čekáme na odpověď, ale pokud s tím nebude nějaký prostorový problém, tušíme kladnou odpověď. Ekonomická stránka je jiná věc, celý proces zabere dost práce, která se musí projevit i na konečné faktuře, takže 100 tisíc tady nemusí stačit. Vzhledem k ceně Fabie to bude tučná suma, ale... co by člověk neudělal, aby holky konečně otočily hlavou směrem k vašemu vozu?


Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale - 1 - Audi SQ7 Q7 generator zvuku vyfuk instalace 01Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale - 2 - Audi SQ7 Q7 generator zvuku vyfuk instalace 02Má vaše Fabie 1,4 TDI znít drsně jako Audi SQ7? Němci to teď umí zařídit, dokonale - 3 - Audi SQ7 Q7 generator zvuku vyfuk instalace 03
Takto vypadají potřebné díly, jen ty vyjdou na skoro 80 tisíc korun


Práce přidá další náklady, ale podívejte se, jak tenhle... nesmysl změní krotký naftový motor na zdánlivě divoký benzínový osmiválec

Zdroj: Cete Automotive@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše