Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevinně šedá Škoda Superb s výkonem 568 koní pokoří i BMW M5. Může být vaše
8.10.2018 | Mirek Mazal
Škoda Superb nemusí být nutně slabá. Už vrcholná tovární verze je dost rychlé auto, tento upravený stroj je ale ještě dvakrát výkonnější. Přitom své schopnosti dál skoro dokonale kryje.
Náš někdejší test Superbu 2,0 TSI 4x4 ukázal, že ve škodovce vyrobili velmi potentní vlajkovou loď, která umí zatopit i mnohem dražším rivalům. Kolega pochválil mix vlastností projevující se nejen očekávaným komfortem, ale i překvapivou dynamikou v nízkých a středních rychlostech při zachování jisté formy řidičského zážitku. Něco takového je v tomto segmentu u Škody nečekaným plus.
Stále je řeč o sériové verzi s dvoulitrovým benzínovým motorem a s pohonem všech kol. Automobilka odmítá využít dobrý základ pro výrobu ostřejší verze RS, proto si jeden z britských majitelů musel poradit sám a zhmotnil vlastní představu o tom, jak potenciál české vlajkové lodi naplno využít. Znaky Sportline, Laurin & Klement i Greenline jen matou okolí, o skutečném potenciálu tohoto vozu nic neříkají. Nad přední nápravou totiž pracuje dvakrát více koní, než vám automobilka nabídne i v tom nejdražším provedení.
Čas zrychlení produkčního 2,0 TSI 4x4 na 100 km/h by měl činit 5,8 sekundy, proto se hovoří o nejlépe zrychlující Škodě všech dob. Brit jménem Michael chtěl ale víc. Po dlouhém upravování sériového agregátu udělal přelomové rozhodnutí a nechal zabudovat pohonnou jednotku z Audi S3. To je znovu motor 2,0 TSI, ovšem s trochu odolnějšími „vnitřnostmi”, který je vhodnější pro další ladění. Jeho výsledkem je nakonec výkon neskutečných 418 kW (568 koní).
Takovou šílenou cifru produkuje nový systém vstřikování vody a metanolu, změna softwaru, velké turbodmychadlo a jiné sání od Turbo Technics. Nával energie zpracovává dvouspojková převodovka DSG pod dohledem odolnějších dílů firmy APR. Efektivní chování na silnici zajišťuje nový podvozek Bilstein B14 a schopnější brzdy na obou nápravách. Motor si odfukuje přes zakázkové výfukové potrubí Vlastní výfukové potrubí na zakázku od společnosti odpovědné za vývoj výfuku pro Aston Martin, proto možná cena 3 000 liber (88 000 Kč).
Interiér se převážně obešel bez zásahu Michaela, s výjimkou alcantarového volantu. Na středové konzoli je také vtipný odznak TDI Sport Edition. Výbavový stupeň Laurin & Klement má v sobě všechny důležité komfortní prvky, které česká značka nabízí.
Majitel tvrdí, že jeho Superb se v případě akceleraci může hrdě postavit nejnovějšímu BMW M5. Sportovní časomíra fungující na bázi GPS zaznamenala sprint z 0 na 96 km/h jen za 2,9 sekundy. Pro srovnání - standardní BMW M5 současné generace potřebuje 3,2 sekundy k dokončení úkolu, zatímco s balíčkem Competition stačí 3,1 sekundy. Řidiči německé prémie se musí divit, když jim Superb ukazuje záda.
O sekundy ale zase tak moc nejde, atraktivní je spíše líbivý nevinný, téměř zcela sériový vzhled, který ve skutečnosti skrývá krutý výkon. Podezřelá jsou jen lehčí kola Team Dynamics se sportovním obutím Toyo Proxes, tmavé akcenty a kulaté výfukové koncovky. Snad se podařilo zanechat veškerý jízdní talent vozu, který umí být na jednu stranu velmi komfortní a na druhou docela agilní.
Kdybyste po něčem takovém zatoužili, nemusíte nutně hned vyrážet s bednou nářadí do garáže. Přímo tento konkrétní vůz je na prodej za 34 995 liber (1 milion Kč). To s ohledem na jeho schopnosti není tolik, třebaže zůstává nezodpovězenou otázkou, jak dlouho bude jeho mechanika s to takový výkon zvládat...
Tento Superb se nezalekne ani BMW M5, s 568 koňmi pod kapotou je ve zrychlení na stovku dokonce rychlejší
Zdroj: LivingLifeFast@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- Pneu koutek 04.18. 21:52 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 20:47 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch