Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího
25.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nepotřebujete nastavení podvozku „Nürburgring“, můžete sáhnout po 340 koních, jenž vám zaručí lepší dynamiku než u Clubsportu S.
Nejnovější Volkswagen Golf GTI Clubsport S vzbudil zájem celé řady fanoušků hot hatchů, zejména pak svým výkonem ze Severní smyčky. Tu obkroužil za 7 minut a 49,21 sekundy, pročež se stal králem hot hatchů, o předokolkách ani nemluvě. Německá značka však vzápětí přišla s poněkud studenou sprchou, jenž se týká dostupnosti - vyrobeno totiž bude pouze 400 kusů, přičemž český trh může počítat pouze se zlomkem této porce.
Kapesníky z kapes ovšem tahat nemusíte, místo toho si připravte peněženku a vyrazte pro poněkud slabší VW Golf GTI Clubsport. Ten má ve vínku taktéž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, se kterým mohou u tuningové společnosti ABT udělat hotové divy. Dokonce až takové, že varianta S bude rázem se svými 310 koňmi chudým příbuzným.
Úpravce totiž vozu dodal novou řídicí jednotku, která výkon zvedla z 265 na 340 koní a točivý moment z 350 na 430 Nm. Logicky se tak proměnila i jízdní dynamika, kdy v případě manuálu i automatu můžete počítat se zrychlením na stovku za 5,6 sekundy. Vůči dárcovskému vozu jste tak rychlejší o sedm desetin, vůči „eSku“ o dvě desetiny sekundy.
Mimo to se zvedla také nejvyšší rychlost, a sice z 250 na 265 km/h. I v tomto ohledu máte lehce navrch nad továrním vozem, přičemž cena za tuto jízdní dynamiku činí nepříliš drastických 67 500 Kč. I s cenou základního Golfu GTI Clubsport (789 900 Kč za manuál, 849 900 Kč za automat) jste tak stále pod milionem korun.
Aby přitom varianta od ABTu nezaostala také v zatáčkách, může se dále pochlubit výškově stavitelným podvozkem, tužšími stabilizátory či většími brzdami s 370milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Dále pak jsou k mání 18- až 20palcová odlehčená litá kola v designech CR, DR, ER-C a FR.
Nechybí ani slušivější bodykit složený z předního spoileru, mohutnějších bočních prahů a zadního nárazníku, skrze který vykukují čtyři koncovky výfuku. Kromě toho dorazily ještě odlišné kryty zpětných zrcátek a případně i kontrastní lakování a grafické polepy. Za všechny tyto doplňky ovšem již platíte extra.
VW Golf GTI Clubsport se u firmy ABT dočkal tuningu, kterým zvládá cupovat i továrního rekordmana z Ringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 9 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB