Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího
25.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nepotřebujete nastavení podvozku „Nürburgring“, můžete sáhnout po 340 koních, jenž vám zaručí lepší dynamiku než u Clubsportu S.
Nejnovější Volkswagen Golf GTI Clubsport S vzbudil zájem celé řady fanoušků hot hatchů, zejména pak svým výkonem ze Severní smyčky. Tu obkroužil za 7 minut a 49,21 sekundy, pročež se stal králem hot hatchů, o předokolkách ani nemluvě. Německá značka však vzápětí přišla s poněkud studenou sprchou, jenž se týká dostupnosti - vyrobeno totiž bude pouze 400 kusů, přičemž český trh může počítat pouze se zlomkem této porce.
Kapesníky z kapes ovšem tahat nemusíte, místo toho si připravte peněženku a vyrazte pro poněkud slabší VW Golf GTI Clubsport. Ten má ve vínku taktéž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, se kterým mohou u tuningové společnosti ABT udělat hotové divy. Dokonce až takové, že varianta S bude rázem se svými 310 koňmi chudým příbuzným.
Úpravce totiž vozu dodal novou řídicí jednotku, která výkon zvedla z 265 na 340 koní a točivý moment z 350 na 430 Nm. Logicky se tak proměnila i jízdní dynamika, kdy v případě manuálu i automatu můžete počítat se zrychlením na stovku za 5,6 sekundy. Vůči dárcovskému vozu jste tak rychlejší o sedm desetin, vůči „eSku“ o dvě desetiny sekundy.
Mimo to se zvedla také nejvyšší rychlost, a sice z 250 na 265 km/h. I v tomto ohledu máte lehce navrch nad továrním vozem, přičemž cena za tuto jízdní dynamiku činí nepříliš drastických 67 500 Kč. I s cenou základního Golfu GTI Clubsport (789 900 Kč za manuál, 849 900 Kč za automat) jste tak stále pod milionem korun.
Aby přitom varianta od ABTu nezaostala také v zatáčkách, může se dále pochlubit výškově stavitelným podvozkem, tužšími stabilizátory či většími brzdami s 370milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Dále pak jsou k mání 18- až 20palcová odlehčená litá kola v designech CR, DR, ER-C a FR.
Nechybí ani slušivější bodykit složený z předního spoileru, mohutnějších bočních prahů a zadního nárazníku, skrze který vykukují čtyři koncovky výfuku. Kromě toho dorazily ještě odlišné kryty zpětných zrcátek a případně i kontrastní lakování a grafické polepy. Za všechny tyto doplňky ovšem již platíte extra.
VW Golf GTI Clubsport se u firmy ABT dočkal tuningu, kterým zvládá cupovat i továrního rekordmana z Ringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před hodinou - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 2 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 3 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 4 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- BMW Divize 04.19. 13:03 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien