Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Nevyšel na vás VW Golf GTI Clubsport S? ABT vám udělá z Clubsportu něco lepšího
25.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud nepotřebujete nastavení podvozku „Nürburgring“, můžete sáhnout po 340 koních, jenž vám zaručí lepší dynamiku než u Clubsportu S.
Nejnovější Volkswagen Golf GTI Clubsport S vzbudil zájem celé řady fanoušků hot hatchů, zejména pak svým výkonem ze Severní smyčky. Tu obkroužil za 7 minut a 49,21 sekundy, pročež se stal králem hot hatchů, o předokolkách ani nemluvě. Německá značka však vzápětí přišla s poněkud studenou sprchou, jenž se týká dostupnosti - vyrobeno totiž bude pouze 400 kusů, přičemž český trh může počítat pouze se zlomkem této porce.
Kapesníky z kapes ovšem tahat nemusíte, místo toho si připravte peněženku a vyrazte pro poněkud slabší VW Golf GTI Clubsport. Ten má ve vínku taktéž přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, se kterým mohou u tuningové společnosti ABT udělat hotové divy. Dokonce až takové, že varianta S bude rázem se svými 310 koňmi chudým příbuzným.
Úpravce totiž vozu dodal novou řídicí jednotku, která výkon zvedla z 265 na 340 koní a točivý moment z 350 na 430 Nm. Logicky se tak proměnila i jízdní dynamika, kdy v případě manuálu i automatu můžete počítat se zrychlením na stovku za 5,6 sekundy. Vůči dárcovskému vozu jste tak rychlejší o sedm desetin, vůči „eSku“ o dvě desetiny sekundy.
Mimo to se zvedla také nejvyšší rychlost, a sice z 250 na 265 km/h. I v tomto ohledu máte lehce navrch nad továrním vozem, přičemž cena za tuto jízdní dynamiku činí nepříliš drastických 67 500 Kč. I s cenou základního Golfu GTI Clubsport (789 900 Kč za manuál, 849 900 Kč za automat) jste tak stále pod milionem korun.
Aby přitom varianta od ABTu nezaostala také v zatáčkách, může se dále pochlubit výškově stavitelným podvozkem, tužšími stabilizátory či většími brzdami s 370milimetrovými kotouči a šestipístkovými třmeny vpředu. Dále pak jsou k mání 18- až 20palcová odlehčená litá kola v designech CR, DR, ER-C a FR.
Nechybí ani slušivější bodykit složený z předního spoileru, mohutnějších bočních prahů a zadního nárazníku, skrze který vykukují čtyři koncovky výfuku. Kromě toho dorazily ještě odlišné kryty zpětných zrcátek a případně i kontrastní lakování a grafické polepy. Za všechny tyto doplňky ovšem již platíte extra.
VW Golf GTI Clubsport se u firmy ABT dočkal tuningu, kterým zvládá cupovat i továrního rekordmana z Ringu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 7 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 9 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 10 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch