Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho

Japonský roadster prošel dílnou britského úpravce. Výsledkem je nejen vyšší výkon, ale také sportovní podvozek či efektivnější brzdové ústrojí.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho

8.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonský roadster prošel dílnou britského úpravce. Výsledkem je nejen vyšší výkon, ale také sportovní podvozek či efektivnější brzdové ústrojí.

Mazda MX-5 je všeobecně považována za povedený roadster, který díky pohonu zadních kol nabízí velkou porci zábavy. Na druhou stranu, pod jeho kapotou se neskrývá výkonem překypujícími motory, což některé majitele vede k úpravám. Firma Flyin' Miata z amerického Colorada například rezignovala na hraní si se sériovými agregáty a čtyřválec rovnou nahradila obřím osmiválcem. Výsledkem je až 532 koní, nicméně také poměrně tučná cena.

Zoufat si ovšem nemusíte ani ve chvíli, kdy pocházíte z poněkud chudšího kraje. Stačí oslovit po stránce vzdálenosti mnohem bližší tuningovou firmu BBR z Velké Británie. Ta se úpravám japonského roadsteru věnuje již hezkých pár generací, přičemž pro tu nejnovější si již připravila kity s názvem 160, 175+ a 190, jež již svými názvy prozrazují, jaké změny lze především v motorovém prostoru očekávat.

Nově tu pak máme paket zvaný Super 200, pod kterým se skrývá instalace nové sací a výfukové vačky, nových pružin ventilů, nerezového výfuku, sportovnějšího sání a poladěné řídicí jednotky. Ta upravuje vstřikování, zapalování a časování, což souhrnně přináší na palubu 208 koní a 244 Nm točivého momentu namísto sériových 163 koní a 208 Nm.

Již tato modifikace zlepšuje sprint na stovku (respektive na 96 km/h) ze standardních 7,3 sekund na 5,65 s. Pro BBR to ale neznamená konečnou, dále je totiž v nabídce ještě paket Super 200+. Ten navrch přihazuje výfuk s lepší průchodností, což výkon zdvihá až na 216 koní. Ve srovnání se sérií ve vyšších otáčkách, vrchol točivého momentu 248 Nm ale o kousek spadl.

Jízdní dynamiku pro tuto variantu již BBR neuvádí, ceny ale ano - za paket Super 200 dáte 2 795 liber (cca 90 100 Kč), dodatečné úpravy výfukového potrubí pak vychází na dalších 890 GBP (28 700 Kč). Tím však vaše možnosti nekončí. Úpravce má v nabídce ještě sportovní podvozek (995 GBP/32 100 Kč), stabilizátor značky Eibach (312 GBP/10 100 Kč) a čtyřpístkové třmeny Wilwood (595 GBP/19 200 Kč). O grafických polepech se již firma nezmiňuje, možná je k celému paketu přihazuje jako bonus pro ty, kteří netouží po nenápadnosti...


Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 1 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 01Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 2 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 02Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 3 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 03Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 4 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 04Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 5 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 05Nová Mazda MX-5 dostala od BBR až 216 koní, nedává je až tak draho - 6 - Mazda MX-5 BBR Super 200 2016 prvni sada 06
Mazda MX-5 upravená firmou BBR může produkovat až 216 koní

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše