Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání
2.1.2019 | Mirek Mazal
Máte rádi auta, ze kterých při pohledu na ně leda zíváte, ve skutečnosti ale skrývají výkon, kterým předčí lecjaký sporťák? Pak se díváte na jedno z nich, staré MPV Touran s motorem 3,6 V6.
První dálniční stíhače české policie se nesmazatelně zapsaly do paměti místních řidičů. Kolem policejních aut už nikdy znovu nebylo takové pozdvižení jako v roce 2008, kdy do služby nastoupily první opravdu rychlé vozy vybavené pokročilou měřící technikou běžně nezaznamenatelnou radarovými detektory.
Šlo o Volkswageny Passat R36 poháněné šestiválcovou pohonnou jednotkou produkující 221 kW (300 koní) a 350 Nm. Německý sedan dokázal atakovat 100 km/h během 5,6 sekundy a rozjet se až na 250 km/h. To jsou dodnes pěkné hodnoty, až bájemi opředené stroje ale v myslích šoférů platí za něco ještě mnohem schopnějšího.
Agregát 3,6 VR6 později posloužil i řadě jiných vozů koncernu VW, obvykle spojený s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. Nikdy se ale nemontoval do ničeho vyloženě praktického, což zjevně zamrzelo Němce Toma Bergera, který si přál tento motor mít v rodinném MPV. A tak si takový nenápadný rychlík postavil sám ze staršího Touranu.
Dnes už čtrnáct let staré kompaktní MPV stojí na platformě dobového Golfu, takže na montáž šestiválce obecně připravený byl. Zástavba s veškerou potřebnou elektronikou beztak nebyla jednoduchá, dílo se ale podařilo a nezůstalo jen u motoru. Vůz se krom objemného šestiválce uloženého napříč dočkal i nastavitelného podvozku KW, brzd z Audi RS3 a kol od Porsche.
Na první pohled potenciál vozu prozradí právě snad jen kola a nižší světlá výška, jinak dnes už hodně nudný design oživuje akorát nárazník vypůjčený od Golfu R32 i s výfukem s dvojitou koncovkou. Jejich zvukový projev je pak dalším vodítkem k tomu, že tohle auto vám na semaforech ujede, pokud v rukou netřímáte něco opravdu rychlého.
Uvnitř k větším změnám nedošlo, Tom si dopřál drobné detaily, jako například sportovnější volant R Line, novější ovládání klimatizace, hezčí zpětné zrcátko nebo modernější volič DSG. Tohle auto si zkrátka zachovává veškerou svou praktičnost, „akorát” je tak rychlé, jak se naprosté většině Touranů jakékoli generace ani nezdá...
VW Touran má pod kapotou atmosférický agregát 3,6 VR6, který u nás nejvíce proslavily policejní „stíhačky“. Výsledkem je nenápadný, praktický bijec
Zdroj: VAU MAX tv@Youtube
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před hodinou - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 2 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 4 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 5 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 16:26 - abgx1
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 14:21 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 14:20 - řidičBOB
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda