Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání
2.1.2019 | Mirek Mazal
Máte rádi auta, ze kterých při pohledu na ně leda zíváte, ve skutečnosti ale skrývají výkon, kterým předčí lecjaký sporťák? Pak se díváte na jedno z nich, staré MPV Touran s motorem 3,6 V6.
První dálniční stíhače české policie se nesmazatelně zapsaly do paměti místních řidičů. Kolem policejních aut už nikdy znovu nebylo takové pozdvižení jako v roce 2008, kdy do služby nastoupily první opravdu rychlé vozy vybavené pokročilou měřící technikou běžně nezaznamenatelnou radarovými detektory.
Šlo o Volkswageny Passat R36 poháněné šestiválcovou pohonnou jednotkou produkující 221 kW (300 koní) a 350 Nm. Německý sedan dokázal atakovat 100 km/h během 5,6 sekundy a rozjet se až na 250 km/h. To jsou dodnes pěkné hodnoty, až bájemi opředené stroje ale v myslích šoférů platí za něco ještě mnohem schopnějšího.
Agregát 3,6 VR6 později posloužil i řadě jiných vozů koncernu VW, obvykle spojený s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. Nikdy se ale nemontoval do ničeho vyloženě praktického, což zjevně zamrzelo Němce Toma Bergera, který si přál tento motor mít v rodinném MPV. A tak si takový nenápadný rychlík postavil sám ze staršího Touranu.
Dnes už čtrnáct let staré kompaktní MPV stojí na platformě dobového Golfu, takže na montáž šestiválce obecně připravený byl. Zástavba s veškerou potřebnou elektronikou beztak nebyla jednoduchá, dílo se ale podařilo a nezůstalo jen u motoru. Vůz se krom objemného šestiválce uloženého napříč dočkal i nastavitelného podvozku KW, brzd z Audi RS3 a kol od Porsche.
Na první pohled potenciál vozu prozradí právě snad jen kola a nižší světlá výška, jinak dnes už hodně nudný design oživuje akorát nárazník vypůjčený od Golfu R32 i s výfukem s dvojitou koncovkou. Jejich zvukový projev je pak dalším vodítkem k tomu, že tohle auto vám na semaforech ujede, pokud v rukou netřímáte něco opravdu rychlého.
Uvnitř k větším změnám nedošlo, Tom si dopřál drobné detaily, jako například sportovnější volant R Line, novější ovládání klimatizace, hezčí zpětné zrcátko nebo modernější volič DSG. Tohle auto si zkrátka zachovává veškerou svou praktičnost, „akorát” je tak rychlé, jak se naprosté většině Touranů jakékoli generace ani nezdá...
VW Touran má pod kapotou atmosférický agregát 3,6 VR6, který u nás nejvíce proslavily policejní „stíhačky“. Výsledkem je nenápadný, praktický bijec
Zdroj: VAU MAX tv@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 2 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 3 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 09:13 - Brus
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 08:41 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch