Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rodinný VW s motorem z policejního Passatu je nenápadný expres k pohledání
2.1.2019 | Mirek Mazal
Máte rádi auta, ze kterých při pohledu na ně leda zíváte, ve skutečnosti ale skrývají výkon, kterým předčí lecjaký sporťák? Pak se díváte na jedno z nich, staré MPV Touran s motorem 3,6 V6.
První dálniční stíhače české policie se nesmazatelně zapsaly do paměti místních řidičů. Kolem policejních aut už nikdy znovu nebylo takové pozdvižení jako v roce 2008, kdy do služby nastoupily první opravdu rychlé vozy vybavené pokročilou měřící technikou běžně nezaznamenatelnou radarovými detektory.
Šlo o Volkswageny Passat R36 poháněné šestiválcovou pohonnou jednotkou produkující 221 kW (300 koní) a 350 Nm. Německý sedan dokázal atakovat 100 km/h během 5,6 sekundy a rozjet se až na 250 km/h. To jsou dodnes pěkné hodnoty, až bájemi opředené stroje ale v myslích šoférů platí za něco ještě mnohem schopnějšího.
Agregát 3,6 VR6 později posloužil i řadě jiných vozů koncernu VW, obvykle spojený s automatickou převodovkou DSG a pohonem 4x4. Nikdy se ale nemontoval do ničeho vyloženě praktického, což zjevně zamrzelo Němce Toma Bergera, který si přál tento motor mít v rodinném MPV. A tak si takový nenápadný rychlík postavil sám ze staršího Touranu.
Dnes už čtrnáct let staré kompaktní MPV stojí na platformě dobového Golfu, takže na montáž šestiválce obecně připravený byl. Zástavba s veškerou potřebnou elektronikou beztak nebyla jednoduchá, dílo se ale podařilo a nezůstalo jen u motoru. Vůz se krom objemného šestiválce uloženého napříč dočkal i nastavitelného podvozku KW, brzd z Audi RS3 a kol od Porsche.
Na první pohled potenciál vozu prozradí právě snad jen kola a nižší světlá výška, jinak dnes už hodně nudný design oživuje akorát nárazník vypůjčený od Golfu R32 i s výfukem s dvojitou koncovkou. Jejich zvukový projev je pak dalším vodítkem k tomu, že tohle auto vám na semaforech ujede, pokud v rukou netřímáte něco opravdu rychlého.
Uvnitř k větším změnám nedošlo, Tom si dopřál drobné detaily, jako například sportovnější volant R Line, novější ovládání klimatizace, hezčí zpětné zrcátko nebo modernější volič DSG. Tohle auto si zkrátka zachovává veškerou svou praktičnost, „akorát” je tak rychlé, jak se naprosté většině Touranů jakékoli generace ani nezdá...
VW Touran má pod kapotou atmosférický agregát 3,6 VR6, který u nás nejvíce proslavily policejní „stíhačky“. Výsledkem je nenápadný, praktický bijec
Zdroj: VAU MAX tv@Youtube
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 2 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 4 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 5 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 7 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 16:42 - Honza z Krumlova
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 13:54 - Předseda
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.28. 03:30 - brnenska.odchytova