Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony
10.10.2019 | Petr Prokopec
Auta platící za jednoduché a strohé utilitární stroje se v rukou moderněji smýšlejících Rusů stávají luxusnějšími a atraktivnějšími vozy s výkonnými motory, nevyjdou ovšem levně.
V Rusku se začíná rozmáhat nový kult, neboť tamní zlatá mládež stále vice přichází na chuť Ladám. Nikoliv však těm novými, nýbrž letitými, které si oblíbili jejich rodiče. Oproti nim si je ale pořizují doslova za hubičku, neboť pojízdné ojetiny startují v přepočtu někde okolo 10 tisíc korun. To je často zlomek kapesného mladíků z výše postavených rodin, pro které však takové auto představuje pouhý základ. A i kdyby šlo o nový vůz, beztak se nejedná o klíčový výdaj. Následuje totiž tuning, na který již padne taková suma, ze které by se většině normálních Rusů zamotala hlava.
Příkladem za všechny jsou dva exempláře Lady Niva, z nichž jeden zatím vyšel majitele na 2,3 milionu rublů (cca 830 000 Kč), zatímco druhý spolykal dokonce ještě o 300 tisíc rublů (108 000 Kč) více. Již to samo o sobě zaujme, skutečným překvapením je ale věk vlastníka levnějšího vozu. Arsenijovi je totiž pouhých 15 let. Přesto si ale mohl dovolit pořídit vůz za zhruba milion korun, a co více, dokonce s ním občas vyrazí i na veřejné silnice, přestože v Rusku stejně jako u nás je povoleno řídit až od osmnácti.
Pokud se ptáte, jak je něco takového možné, odpověď je prostá - Arsenij má bohaté rodiče. A ti jeho zálibu podporují. Teenager si tedy nejprve koupil novou Ladu Niva Bronto, aby do ni následně vrazil zhruba 1,5 milionu rublů (541 000 Kč). Z toho 400 tisíc RUB (144 00 Kč) připadá na 22palcová litá kola Vossen, jenž jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot 4S Sport. S tímto obutím se přitom Niva již ani nemůže vydat do náročnějšího terénu.
Paradoxem však je, že i přes opravdu nemalou investici není upravená Niva ani trhačem asfaltu. Pod kapotou totiž zůstala původní 1,7litrová pohonná jednotka. Ta se sice dočkala turbodmychadla Garrett GT17 za zhruba 120 tisíc rublů (43 300 Kč), ovšem výkon poskočil jen na 135 koní. Vůči originálu je to sice zajímavý posun, ovšem stovku nadále zdoláte až za 13 sekund. I proto Arsenij plánuje kompletní výměnu motoru.
My se tedy můžeme přesunout do interiéru, který již zůstává víceméně v sériovém stavu. Nově přibyl především audio systém Alpine, samotná architektura palubní desky či středové konzole a tunelu však zůstává nezměněna. Pravým opakem vůči tomu je karoserie, které se dočkala jak chameleonského laku, tak i modifikovaných nárazníků či LEDkových světel. Přepracován byl i výfuk, podvozek se pak zvedl o 5 cm.
Tím se dostáváme ke druhému kusu, jenž vyšel na 2,6 milionu rublů (938 300 Kč). V tomto případě přitom byla základem Niva Urban, jejíž sériová výbava je přeci jen poněkud vyšší. Nicméně majiteli se nic z toho nezdálo být dostačující, proto přední sedadla nahradil kousky z BMW, zatímco volant pochází z Mercedesu. Dorazila rovněž nová multimédia, jenž doplňuje rozměrná dotyková obrazovka.
Palubní deska pak sice i tentokrát zůstala nedotčena, měnilo se však i čalounění, a to včetně dveřních panelů. Mimo to bylo instalováno lepší odhlučnění, vůz je tak uvnitř daleko komfortnější, než kdy jaká Niva byla. Zároveň je však třeba dodat, že přibyla také kila. A to se v kombinaci s rozměrnými litými koly projevilo na postupném ničení pneumatik, neboť ty jsou prořezány vytaženými lemy blatníků.
Také v tomto případě došlo na instalaci upraveného bodykitu, nechybí ani zakázková světla. A změny jsou spojené také s technikou, neboť nová je převodovka či baterie. Ani tentokráte se motorový prostor nevyhnul přeplňování, původní jedna-sedma však rovněž zůstala na svém místě. Její náhrada je však v plánu, cíle do budoucna jsou tedy u obou exemplářů jasně dané.
Nejsou to zdaleka první podobně upravené Lady bohatými mladými Rusy, o kterých slyšíme a necháme jen na vás, jak tento trend vnímat. Na jednu stranu v této zálibě nelze nespatřovat jistou rozmařilost, na tu druhou je ale pěkné, že se dotyční vůbec zajímají o klasická a nebojíme se říci lidová auta, i když by si za stejné peníze mohli koupit spoustu modernějších a prestižnějších vozů.
Ruská mládež začala nově ve velkém upravovat auta svých otců. Tyto dvě Lady Niva tak vychází souhrnně na dva miliony korun a jsou jen posledními z řady
Zdroj: Лиса Рулит@YoutubePopis obrázku
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva