Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony

Auta platící za jednoduché a strohé utilitární stroje se v rukou moderněji smýšlejících Rusů stávají luxusnějšími a atraktivnějšími vozy s výkonnými motory, nevyjdou ovšem levně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony

10.10.2019 | Petr Prokopec

Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Auta platící za jednoduché a strohé utilitární stroje se v rukou moderněji smýšlejících Rusů stávají luxusnějšími a atraktivnějšími vozy s výkonnými motory, nevyjdou ovšem levně.

V Rusku se začíná rozmáhat nový kult, neboť tamní zlatá mládež stále vice přichází na chuť Ladám. Nikoliv však těm novými, nýbrž letitými, které si oblíbili jejich rodiče. Oproti nim si je ale pořizují doslova za hubičku, neboť pojízdné ojetiny startují v přepočtu někde okolo 10 tisíc korun. To je často zlomek kapesného mladíků z výše postavených rodin, pro které však takové auto představuje pouhý základ. A i kdyby šlo o nový vůz, beztak se nejedná o klíčový výdaj. Následuje totiž tuning, na který již padne taková suma, ze které by se většině normálních Rusů zamotala hlava.

Příkladem za všechny jsou dva exempláře Lady Niva, z nichž jeden zatím vyšel majitele na 2,3 milionu rublů (cca 830 000 Kč), zatímco druhý spolykal dokonce ještě o 300 tisíc rublů (108 000 Kč) více. Již to samo o sobě zaujme, skutečným překvapením je ale věk vlastníka levnějšího vozu. Arsenijovi je totiž pouhých 15 let. Přesto si ale mohl dovolit pořídit vůz za zhruba milion korun, a co více, dokonce s ním občas vyrazí i na veřejné silnice, přestože v Rusku stejně jako u nás je povoleno řídit až od osmnácti.

Pokud se ptáte, jak je něco takového možné, odpověď je prostá - Arsenij má bohaté rodiče. A ti jeho zálibu podporují. Teenager si tedy nejprve koupil novou Ladu Niva Bronto, aby do ni následně vrazil zhruba 1,5 milionu rublů (541 000 Kč). Z toho 400 tisíc RUB (144 00 Kč) připadá na 22palcová litá kola Vossen, jenž jsou obuta do pneumatik Michelin Pilot 4S Sport. S tímto obutím se přitom Niva již ani nemůže vydat do náročnějšího terénu.

Paradoxem však je, že i přes opravdu nemalou investici není upravená Niva ani trhačem asfaltu. Pod kapotou totiž zůstala původní 1,7litrová pohonná jednotka. Ta se sice dočkala turbodmychadla Garrett GT17 za zhruba 120 tisíc rublů (43 300 Kč), ovšem výkon poskočil jen na 135 koní. Vůči originálu je to sice zajímavý posun, ovšem stovku nadále zdoláte až za 13 sekund. I proto Arsenij plánuje kompletní výměnu motoru.

My se tedy můžeme přesunout do interiéru, který již zůstává víceméně v sériovém stavu. Nově přibyl především audio systém Alpine, samotná architektura palubní desky či středové konzole a tunelu však zůstává nezměněna. Pravým opakem vůči tomu je karoserie, které se dočkala jak chameleonského laku, tak i modifikovaných nárazníků či LEDkových světel. Přepracován byl i výfuk, podvozek se pak zvedl o 5 cm.

Tím se dostáváme ke druhému kusu, jenž vyšel na 2,6 milionu rublů (938 300 Kč). V tomto případě přitom byla základem Niva Urban, jejíž sériová výbava je přeci jen poněkud vyšší. Nicméně majiteli se nic z toho nezdálo být dostačující, proto přední sedadla nahradil kousky z BMW, zatímco volant pochází z Mercedesu. Dorazila rovněž nová multimédia, jenž doplňuje rozměrná dotyková obrazovka.

Palubní deska pak sice i tentokrát zůstala nedotčena, měnilo se však i čalounění, a to včetně dveřních panelů. Mimo to bylo instalováno lepší odhlučnění, vůz je tak uvnitř daleko komfortnější, než kdy jaká Niva byla. Zároveň je však třeba dodat, že přibyla také kila. A to se v kombinaci s rozměrnými litými koly projevilo na postupném ničení pneumatik, neboť ty jsou prořezány vytaženými lemy blatníků.

Také v tomto případě došlo na instalaci upraveného bodykitu, nechybí ani zakázková světla. A změny jsou spojené také s technikou, neboť nová je převodovka či baterie. Ani tentokráte se motorový prostor nevyhnul přeplňování, původní jedna-sedma však rovněž zůstala na svém místě. Její náhrada je však v plánu, cíle do budoucna jsou tedy u obou exemplářů jasně dané.

Nejsou to zdaleka první podobně upravené Lady bohatými mladými Rusy, o kterých slyšíme a necháme jen na vás, jak tento trend vnímat. Na jednu stranu v této zálibě nelze nespatřovat jistou rozmařilost, na tu druhou je ale pěkné, že se dotyční vůbec zajímají o klasická a nebojíme se říci lidová auta, i když by si za stejné peníze mohli koupit spoustu modernějších a prestižnějších vozů.


Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 1 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 01Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 2 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 02Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 3 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 03Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 4 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 04Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 5 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 05Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 6 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 06Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 7 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 07Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 8 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 08Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 9 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 09Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 10 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 10
Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 11 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 11Ruská mládež má novou zábavu, z ikon svých otců dělá unikátní kreace za miliony - 12 - Lada Niva 2019 tuning Rusko 12
Ruská mládež začala nově ve velkém upravovat auta svých otců. Tyto dvě Lady Niva tak vychází souhrnně na dva miliony korun a jsou jen posledními z řady

Zdroj: Лиса Рулит@YoutubePopis obrázku

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.