Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka
21.2.2019 | Mirek Mazal
Škoda Yeti se vždy profilovala spíše jako roztomile se tvářící auto a nabídka motorů tomu odpovídala. Když do ní ale nacpete motor z Audi RS3, změní se v nevinně vyhlížejícího dravce.
Shodou okolností přesně před třemi týdny jsme uznale probírali Škodu Octavia s motorem z Audi RS3. Transplantace potentnějšího agregátu se skoro neomezenými možnostmi dalších úprav udělala z jinak rodinného kombíku pekelný stroj, který může výkonem a dynamikou konkurovat klidně i Ferrari. Pětiválec se pod kapotou rodinného kombi hezky vyjímal, stejná pohonná jednotka ale zapadne i do jiné škodovky - ještě staršímu a méně nápadnému modelu Yeti.
Jeden z prvních evropských crossoverů svého druhu se v době svého příchodu na trh profiloval hlavně hravým vzhledem, který později trochu umírnil unifikační facelift. Auto před ním i po něm používalo platformu PQ35, kterou sdílelo s řadou dalších vozů nadřízeného koncernu. Maximální zdvihový objem pohonných jednotek představoval dva litry ze čtyř válců, nic většího nebylo dostupné.
Už z případu z Velké Británie víme, že malé české SUV může skrývat daleko větší potenciál, než mu dovolilo koncernové postavení. Dalším potvrzením skrytého talentu je ruský projekt Yeti 2,5 TFSI. Oblíbený agregát mezi tunery pochází jak jinak než z Audi RS3, na pětiválec navazuje sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje s výkonem 340 koní, násobně vyšší porcí než kdy dostala z výroby.
Posilněná Škoda zrychlí na stovku pod 5 sekund, k tomu střílí z výfuku, který umí vydat i sympatický chraplák. Hranatý vůz s vysokým těžištěm nepůsobí jako rychlé auto výkonově blízké BMW M3 E46, ve skutečnosti ale zrychluje podobným stylem. Na kluzkém povrchu dokáže ještě o trochu víc, protože si pomáhá pohonem všech kol. Dynamické schopnosti koriguje brzdná soustava Brembo na všech čtyřech kolech, jinak zvenčí nejsou vidět žádné úpravy odpovídající výkonu, je to na pohled pořád stejný beránek.
Je samozřejmě škoda, že mladoboleslavská továrna oficiálně nic podobného nevyráběla, ale ruku na srdce, takovou strojovnu by si pořídila jen hrstka nadšenců. Předem dané postavení mezi ostatními modely koncernu odsoudilo české vozy k zaopatření klidnějších řidičů, o to více ale můžeme obdivovat ty, kteří si neoficiální Yeti RS rozhodli postavit sami v garáži.
Ruský Yeti s motorem z Audi RS3 zrychluje na 100 km/h v čase pod 5 sekund, kdo by to do něj kdy řekl
Zdroj: SKODA YETI 2.5 TFSI@Youtube
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 4 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024 - Šéf Audi neví, kde mu hlava stojí. Po přehodnocení elektrických plánů znovu říká něco jiného, je ale připraven to zase změnit
20.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva