Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka
21.2.2019 | Mirek Mazal
Škoda Yeti se vždy profilovala spíše jako roztomile se tvářící auto a nabídka motorů tomu odpovídala. Když do ní ale nacpete motor z Audi RS3, změní se v nevinně vyhlížejícího dravce.
Shodou okolností přesně před třemi týdny jsme uznale probírali Škodu Octavia s motorem z Audi RS3. Transplantace potentnějšího agregátu se skoro neomezenými možnostmi dalších úprav udělala z jinak rodinného kombíku pekelný stroj, který může výkonem a dynamikou konkurovat klidně i Ferrari. Pětiválec se pod kapotou rodinného kombi hezky vyjímal, stejná pohonná jednotka ale zapadne i do jiné škodovky - ještě staršímu a méně nápadnému modelu Yeti.
Jeden z prvních evropských crossoverů svého druhu se v době svého příchodu na trh profiloval hlavně hravým vzhledem, který později trochu umírnil unifikační facelift. Auto před ním i po něm používalo platformu PQ35, kterou sdílelo s řadou dalších vozů nadřízeného koncernu. Maximální zdvihový objem pohonných jednotek představoval dva litry ze čtyř válců, nic většího nebylo dostupné.
Už z případu z Velké Británie víme, že malé české SUV může skrývat daleko větší potenciál, než mu dovolilo koncernové postavení. Dalším potvrzením skrytého talentu je ruský projekt Yeti 2,5 TFSI. Oblíbený agregát mezi tunery pochází jak jinak než z Audi RS3, na pětiválec navazuje sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje s výkonem 340 koní, násobně vyšší porcí než kdy dostala z výroby.
Posilněná Škoda zrychlí na stovku pod 5 sekund, k tomu střílí z výfuku, který umí vydat i sympatický chraplák. Hranatý vůz s vysokým těžištěm nepůsobí jako rychlé auto výkonově blízké BMW M3 E46, ve skutečnosti ale zrychluje podobným stylem. Na kluzkém povrchu dokáže ještě o trochu víc, protože si pomáhá pohonem všech kol. Dynamické schopnosti koriguje brzdná soustava Brembo na všech čtyřech kolech, jinak zvenčí nejsou vidět žádné úpravy odpovídající výkonu, je to na pohled pořád stejný beránek.
Je samozřejmě škoda, že mladoboleslavská továrna oficiálně nic podobného nevyráběla, ale ruku na srdce, takovou strojovnu by si pořídila jen hrstka nadšenců. Předem dané postavení mezi ostatními modely koncernu odsoudilo české vozy k zaopatření klidnějších řidičů, o to více ale můžeme obdivovat ty, kteří si neoficiální Yeti RS rozhodli postavit sami v garáži.
Ruský Yeti s motorem z Audi RS3 zrychluje na 100 km/h v čase pod 5 sekund, kdo by to do něj kdy řekl
Zdroj: SKODA YETI 2.5 TFSI@Youtube
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 54 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22