Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Rusové nacpali do nevinné Škody Yeti motor 2,5 TFSI, je to vlk v hávu beránka
21.2.2019 | Mirek Mazal
Škoda Yeti se vždy profilovala spíše jako roztomile se tvářící auto a nabídka motorů tomu odpovídala. Když do ní ale nacpete motor z Audi RS3, změní se v nevinně vyhlížejícího dravce.
Shodou okolností přesně před třemi týdny jsme uznale probírali Škodu Octavia s motorem z Audi RS3. Transplantace potentnějšího agregátu se skoro neomezenými možnostmi dalších úprav udělala z jinak rodinného kombíku pekelný stroj, který může výkonem a dynamikou konkurovat klidně i Ferrari. Pětiválec se pod kapotou rodinného kombi hezky vyjímal, stejná pohonná jednotka ale zapadne i do jiné škodovky - ještě staršímu a méně nápadnému modelu Yeti.
Jeden z prvních evropských crossoverů svého druhu se v době svého příchodu na trh profiloval hlavně hravým vzhledem, který později trochu umírnil unifikační facelift. Auto před ním i po něm používalo platformu PQ35, kterou sdílelo s řadou dalších vozů nadřízeného koncernu. Maximální zdvihový objem pohonných jednotek představoval dva litry ze čtyř válců, nic většího nebylo dostupné.
Už z případu z Velké Británie víme, že malé české SUV může skrývat daleko větší potenciál, než mu dovolilo koncernové postavení. Dalším potvrzením skrytého talentu je ruský projekt Yeti 2,5 TFSI. Oblíbený agregát mezi tunery pochází jak jinak než z Audi RS3, na pětiválec navazuje sedmistupňová převodovka DSG, která pracuje s výkonem 340 koní, násobně vyšší porcí než kdy dostala z výroby.
Posilněná Škoda zrychlí na stovku pod 5 sekund, k tomu střílí z výfuku, který umí vydat i sympatický chraplák. Hranatý vůz s vysokým těžištěm nepůsobí jako rychlé auto výkonově blízké BMW M3 E46, ve skutečnosti ale zrychluje podobným stylem. Na kluzkém povrchu dokáže ještě o trochu víc, protože si pomáhá pohonem všech kol. Dynamické schopnosti koriguje brzdná soustava Brembo na všech čtyřech kolech, jinak zvenčí nejsou vidět žádné úpravy odpovídající výkonu, je to na pohled pořád stejný beránek.
Je samozřejmě škoda, že mladoboleslavská továrna oficiálně nic podobného nevyráběla, ale ruku na srdce, takovou strojovnu by si pořídila jen hrstka nadšenců. Předem dané postavení mezi ostatními modely koncernu odsoudilo české vozy k zaopatření klidnějších řidičů, o to více ale můžeme obdivovat ty, kteří si neoficiální Yeti RS rozhodli postavit sami v garáži.
Ruský Yeti s motorem z Audi RS3 zrychluje na 100 km/h v čase pod 5 sekund, kdo by to do něj kdy řekl
Zdroj: SKODA YETI 2.5 TFSI@Youtube
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 2 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 3 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 5 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 11:19 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 11:16 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch