Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní

Měsíc po představení tuningu pro Seat Leon FR TDI odhalil JE Design i balíček úprav pro benzínovou verzi. Má 215 koní a dvě koncovky výfuku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní

17.10.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Měsíc po představení tuningu pro Seat Leon FR TDI odhalil JE Design i balíček úprav pro benzínovou verzi. Má 215 koní a dvě koncovky výfuku.

Není tomu tak dávno, co se u JE Designu podívali na zoubek Seatu Leon FR TDI. Nadělili mu (prý) funkční aerodynamický paket, trochu falešného karbonu, 210 koní a stejný počet koncovek výfuku, jako válců, tedy čtyři. Nyní dostal jemnou injekci steroidů i jeho benzínový sourozenec.

Pod jeho kapotou pracuje benzínová osmnáctistovka s turbem, která normálně dává 180 koní a 250 Nm. Změna se odehrála pouze na softwarovém poli a upravená řídící jednotka z motoru doluje 215 koní a 300 Nm. To zaručuje zrychlení na stovku za 6,9 s, o 0,6 s rychleji než v sérii, a maximálku 235 km/h, což je o 6 km/h více, než dosahuje sériový model. To všechno za 1990 Eur (50 tisíc Kč) včetně daně a dvanáctiměsíční záruky.

Na silnici vás za 237 Eur (6 tisíc Kč) bude pomáhat udržet podvozek snížený o 30 mm. Budete-li ochotni utratit 1 049 Eur (26 tisíc Kč) navíc, můžete mít nastavitelný podvozek KW, kterým světlou výšku snížíte o 35-65 mm, tedy stejně, jako u naftové verze. Největším fajnšmekrům je k dispozici podvozek KW Variant 3 za 1 749 Eur, tedy 44 tisíc korun.

Vizuální úpravy jsou také stejné - difuzor vzadu za 298 Eur (7,5 tisíc Kč), lízátko vepředu za 417 Eur (10,5 tisíc Kč), nástavce prahů za 357 EUR (9 tisíc Kč) a na hatchback můžete za stejné peníze koupit také střešní spoiler.

Je vidět, že koncernové TDI je stále ohromným fenoménem, protože oproti naftové verzi má ta benzínová poloviční počet koncovek výfuku, na dvousetkoňový hot hatch s pohonem předních kol adekvátnější dvě. Volitelně je možno mít po jedné 80mm koncovce na každé straně zádi, čtyři ale tisková zpráva nezmiňuje. Kompletní nerezový výfuk, ať už s jakoukoliv konfigurací koncovek, přijde na 899 Eur, tedy 22 tisíc korun.

V rámci úprav můžete také mít jiná kola. JE Design nabízí vzory Multispoke nebo Scorpio v rozměrech 7,5x18" s pneumatikami 225/40R18 za 839 Eur (21 tisíc Kč) nebo 8x19" s pneumatikami 225/35R19 za 999 Eur (25 tisíc Kč).

Vzhledem k tomu, že verze kombi je už na trhu také, všechny přídavky kromě střešního spoileru jsou dostupné i pro ni. Jak však bude vaše žena snášet tenké gumy a tvrdší odpružení při cestě na chatu, si netroufáme odhadovat.


Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní - 1 - seat leon fr je design 01Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní - 2 - seat leon fr je design 02Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní - 3 - seat leon fr je design 03Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní - 4 - seat leon fr je design 04Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní - 5 - seat leon fr je design 05Seat Leon 1,8 TSI JE Design: i benzInová verze dostala injekci steroidů, má 215 koní - 6 - seat leon fr je design 06
Benzínová verze Seatu Leon FR od JE Design má rozumnější počet koncovek výfuku

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše