Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu

(+ video) Japonskému off-roadu byl transplantován motor z Nissanu GT-R, ovšem převrtaný na 4,1 l. Majitel ho kočíruje z původního sedadla.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu

28.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Japonskému off-roadu byl transplantován motor z Nissanu GT-R, ovšem převrtaný na 4,1 l. Majitel ho kočíruje z původního sedadla.

První sezóna The Grand Tour skončila na počátku února, nicméně několik scén nám utkvělo v hlavě dosud. Všechny vyjmenovávat nebudeme, místo toho zmíníme jednu z těch posledních - souboj Porsche 918 Spyder a Nissanu Patrol. V prvé chvíli to vypadalo na jednoznačnou dominanci německého hybridního supersportu, ale nakonec to dopadlo úplně jinak.

Byl to Patrol, který zanechal v prachu překvapeného (připusťme, na oko...) Richarda Hammonda řídícího Porsche. Ten sám následně doplnil, že přestože Patrol vypadal docela normálně, pod kapotou bylo vše jinak. Nastěhoval se tam přeplňovaný šestiválec z Nissanu GT-R, který byl ještě dále poladěn. Výsledkem je výkon 1 900 koní, který mířil na všechna čtyři kola. Není tedy divu, že 918 Spyder nemělo šanci.

Nově tu máme video, které opravdu výjimečný Patrol prozkoumává do posledního šroubku. Dozvědět se tedy můžeme, že motor VR38DETT byl společností Racing Development převrtán na zdvihový objem 4,1 litru. Kromě něj SUV získalo upravenou převodovku, karbon-keramické brzdy, nápravy a zadní pomocný rám. Vše dodala Godzilla, tedy již zmiňovaný Nissan GT-R.

Snad ještě překvapivější je pohled do interiéru, také zde totiž najdeme mnohé prvky z japonského supersportu. Architektura palubní desky je sice originální, nicméně přístrojový štít či středová konzole jsou již z GT-R. To samé platí také o volantu nebo části středového tunelu. Vše pak doplňuje poněkud bizarní zvýšený posez, ze kterého arabský majitel aktuálně kočíruje „civilizovanějších“ 1 600 koní.

Ten zároveň dodává, že kdysi byl jeho Patrol ultimativní sleeper. Ovšem jen do účinkování v The Grand Tour, poté se z něj stalo jedno z nejznámějších aut planety. Do souboje s ním tedy nejspíše nyní již půjde jen málokdo...


Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 1 - Nissan Patrol GT-R dalsi 01Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 2 - Nissan Patrol GT-R Powered 02Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 3 - Nissan Patrol GT-R dalsi 02Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 4 - Nissan Patrol GT-R Powered 04Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 5 - Nissan Patrol GT-R Powered 05Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 6 - Nissan Patrol GT-R Powered 06
Nissan Patrol dostal do vínku 1 900 koní...

Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 7 - Nissan Patrol GT-R dalsi 03Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 8 - Nissan Patrol GT-R dalsi 04Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 9 - Nissan Patrol GT-R dalsi 05Seznamte se s Nissanem Patrol, co pokořil Hammonda s Porsche 918 ve sprintu - 10 - Nissan Patrol GT-R dalsi 06
...není proto divu, že The Grand Tour zesměšnil i Porsche 918 Spyder

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.