Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Škoda Scala se dočkala prvních úprav motoru, teď může mít výkon Octavie I RS
10.6.2019 | Petr Miler
Scala je v prodeji sotva pár týdnů a už jsou pro ni k dispozici první úpravy všech motorů v nabídce. S výkonem až 179 koní dělají z juniorského hatchbacku už docela ostře nabitou zbraň.
Její ceny známe teprve od ledna a novinářům se do rukou prvně dostala v dubnu. Pořádné akce pro zákazníky spojené s příchodem Škody Scala na trh pak u dealerů běží sotva několik týdnů a přesto vám už nyní můžeme představit první nabídku úprav všech motorů v nabídce, které si do nového kompaktního hatchbacku můžete pořídit.
I to je výhoda související s tím, že Scala nenabízí vlastně žádný specifický motor, ale kopíruje paletu agregátů dostupných v jiných modelech Škody či koncernu VW. Německá firma DTE-Systems tak s vývojem nových ladění motorů zřejmě neměla žádnou velkou práci a jen ověřila, že dříve připravené modifikace fungují i v nejnovější škodovce. Podstatný je také fakt, že u DTE sází na stále obvyklejší externí jednotky, které stačí napojit na vybrané senzory vozu bez nutnosti „lámat” jakýkoli kód, což práci dále usnadňuje.
Co si tedy můžete pořídit? Jde o modifikace skutečně všech tří jednotek ve čtyřech laděních, které nyní Scala nabízí. Pro základní benzinový tříválec 1,0 TSI je k dispozici navýšení výkonu resp. točivého momentu z 95 koní a 175 Nm na 118 koní a 210 Nm, pro jeho lepší verzi pak z 115 koní a 200 Nm na 137 koní a 235 Nm.
Máte-li zálusk spíše na nejsilnější motor 1,5 TSI, pak jeho sériových 150 koní a 250 Nm se může proměnit ve 179 koní a 308 Nm. To už jsou velmi slušná čísla, která by před léty vydala i na verzi RS (Škoda Octavia I ve verzi RS pracovala se 180 koňmi), s čímž koresponduje i zlepšení akcelerace z 0 na 100 km/h na 7,4 sekundy, tedy o 0,8 s oproti standardu. Nová maximální rychlost známa není.
Pokud si pak Scalu pořídíte s dieselem 1,6 TDI, pak jeho sériových 115 koní a 250 Nm lze vybičovat až k 134 koním a 290 Nm. V případě této verze, stejně jako u tříválcových litrů, DTE míru zlepšení akcelerace nepopisuje, naznačuje ale zlepšení k lepšímu asi o 10 %.
Každá externí jednotka přichází s několika úrovněmi ladění, které si řidič může sám přepínat klidně i přes mobilní telefon (Sport, Dynamic a Efficiency), přičemž zmíněné nárůsty výkonu jsou samozřejmě spojené jen s tou první. Další se soustřeďují na kompromis mezi dynamikou a spotřebou nebo přímo spotřebu paliva. Ani v tomto případě ale neznáme přesnější data o tom, jak mají úpravy apetitu motorů pomoci. K dispozici je dále tzv. PedalBox, který umožňuje nastavovat reakce motoru na plynový pedál tak, aby odpovídaly vašim představám.
Jestliže vás tato nabídka zaujala, všechny modifikace si můžete hned pořídit, dokonce i přes internet a doma sami nainstalovat. DTE působí i v České republice a například pro verzi 1,5 TSI nabízí jednotku PowerControl X s možností nastavení přes mobil za 15 300 Kč, za PedalBox se připlácí 5 100 korun.
Škoda Scala se už teď s výkonem můžě posunout až k hranici 180 koní a akceperaci na stovku stlačit výrazně pod 8 sekund
Zdroj: DTE Systems
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry