Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Také korejská auta se ladí, Shiftech dostal z Kie Cee'd 247 koní
25.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na evropské tuningové scéně záři hlavně úpravy německých strojů. K vyšším výkonům lze ale vycepovat i exotičtější zboží, třeba korejskou Kiu Cee'd.
Náš magazín není zrovna tuningovým speciálem, o zajímavý úpravách aut vás ale informujeme pravidelně. Pokud ovšem nahlédnete do sekce Tuning, zjistíte, že asi tak 9 z 10 článků na toto téma pojednává o německých automobilech. Sem tam se najde něco japonského, sem tam něco amerického, občas také nějaký Ital či Brit, zbylé případy jsou opravdu výjimečné. Není to přitom dáno tím, že bychom byli prací úpravců soustřeďujících svou pozornost na německé vozy tak unešeni, jiná auta se zkrátka v Evropě příliš často neupravují. To ale neznamená, že se neupravují vůbec.
Cokoli korejského je na evropské tuningové scéně naprostou raritou, z viditelnějších případů jde asi tak o dva ročně. Proč tomu tak je, je otázkou - na jednu stranu sice lze říci, že Kiu nebo Hyundai si většina lidí nekupuje zrovna srdcem a pokud to náhodou učiní, málokdy jde o stroj, který by se dal nějak jednoduše ladit. Je tu ale pár výjimek a tou snad nejviditelnější je Kia Cee'd GT - podle našeho testu nejlepší Kia všech dob a podle kolegovy videodokumentace jejích schopností vůz emocemi nabitý až k prasknutí. Se svými schopnostmi nezapadne ani vedle Seatu Leon SC, dynamikou se ale ani na něj - navzdory vyššímu nominálnímu výkonu - nechytá. Právě tomuto lze ale vhodnou úpravou pomoci a relativně snadno - auto má pod kapotou motor s turbem.
O slovo se v tomto případě hlásí méně známý tuner Shiftech, který navzdory svému jménu sídlí ve francouzském Lyonu. Právě on si vzal do parády Cee'd GT, který ve standardním provedení posílá na kola přední osy přes šestistupňový manuál 204 koní a 265 Nm z motoru 1,6 T-GDI. Francouzům to přišlo málo, a tak výstupní hodnoty posunuli o slušný kousek dále - na 247 koní a 413 Nm. Právě z výrazného nárůstu točivého momentu je patrný nutně výrazný nárůst výkonu v nižších a středních otáčkách, který sériovému motoru chybí. A 43 koní navíc ve špičce pochopitelně přijde také vhod.
Jak moc se dynamika vozu změní, nevíme, tušíme však, že citelně. Standardních 7,7 sekundy zrychlení na stovku (nic extra, přiznejme si) tak jistě poletí pod 7 a možná i blízko šesti sekundám - o to by se právě nárůst výkonu v celém spektru otáček měl postarat. Maximální rychlost 230 km/h by se pak mohla dostat přes 240, ale to už spekulujeme.
Pokud vám 247 koní na jedna-šestku přijde být hodně, připomeňme, že Peugeot RCZ R doluje ze stejného objemu 270 koní a funguje výborně. Přesto je třeba připustit, že tak malý objem motoru je pro Cee'd limitem a pochopitelně i možnosti úpravců omezuje. Z dvoulitrových TSI koncernu VW dostávají tuneři i 400 koní...
Cenu modifikace neznáme, Shiftech vám k tomu ale jistě rád řekne více. My už jen dodáme, že níže naleznete též grafy a data o naměřeném výkonu sériového i upraveného motoru, což vám o povaze tohoto vylepšení (snad vylepšení...) řekne zřejmě nejvíce.
Úpravy vozů Kia jsou v Evropě výjimkou, takhle si vzal Shiftech do parády motor Cee'du GT
Fotky Kie Pro_Cee'd GT z našeho předloňského testu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejčtenější články
- Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry