Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Takhle dnes vypadá ruský tuning aut. Ve srovnání se světem je dál hodně zvláštní
30.8.2018 | Petr Prokopec
Moskevský autosalon nežije jen novými modely aut a jejich koncepty, ukázala se tu i plejáda vozů upravených ruskými firmami. Drží se vlastně docela při zemi, ovšem jen doslova.
Pokud jste v posledních letech vyrazili na dovolenou či alespoň služební cestu do Ruska či dalších republik bývalého Sovětského svazu, pak jistě víte, že tamní silnice nabídnou kvalitní povrch v podstatě jen v metropolích a jejich nejbližším okolí. Mnohde ale stačí vyjet jen pár kilometrů za hranice města a zpevněný povrch je rázem nahrazen jen prachem, hlínou a kamením. Mnohý by proto čekal, že místní tuneři se zaměří hlavně na zvyšování světlých výšek, jenže opak je pravdou.
Jak je patrné z aktuálně probíhajícího moskevského autosalonu, podvozky aut upravených v Rusku míří hlavně k zemi. A a to v mnoha případech opravdu radikálním způsobem. Je přitom jedno, zda jde o letitou Volhu nebo třeba zcela novou Toyotu GT 86 (nebo je to Subaru BRZ?), podstatné zkrátka je, aby boční prahy lízaly zem a úzké šlupičky gumy nahrazující pneumatiky zmizely v roztažených podbězích.
Zajímavé rovněž je, že základy jednotlivých kreací jsou spíše staršího data. Povšimnout si tedy můžeme letitého Volva či Mercedesu, stejně jako mnoha produktů Volkswagenu. Mezi nimi zaujal naši pozornost zejména Golf R32, tedy šestiválcová verze, o níž můžeme aktuálně již jen snít. Německá automobilka totiž právě u svého nejsportovnějšího modelu přistoupila k výraznému downsizingu a 3,2litrovou atmosféru nahradila dvoulitrovým turbem. „Vypíchnout“ lze rovněž přítomnost Mazdy RX-8, jejíž Wankel byl taktéž doplněn sníženým podvozkem.
Úpravy jsou to docela svérázné a úplně jiné, než jaké dnes vídáme ve zbytku světa, trochu připomínají Ameriku 90. let. Trochu jinou písničkou je ale stroj zvaný Flanker-F. Toto označení běžně odkazuje na mezinárodní kód ruské experimentální stíhačky Suchoj SU-37, nicméně v tomto případě je nosí modifikovaný Chevrolet Corvette Z06, za jehož přestavbou stojí dritfovací tým Evil Empire.
Během pouhých dvanácti měsíců došlo k navržení, výrobě a instalaci kompletně nové karoserie, která v čelních partiích připomíná supersporty arabské znaky W Motors. Pod kapotou se skrývá osmiválec s objemem zvětšeným na 7,6 litru, kterému bylo naměřeno 640 koní přímo na 20palcových kolech. Jízdní dynamika ovšem zmíněna nebyla, i proto, že vůz jezdí spíše bokem než v přímém směru.
Právě kvůli driftování se vůz dočkal nejen zcela nového zavěšení Kenetica Suspension, ale rovněž specifických pomocných rámů. Komplet pak uzavírají šestipístkové brzdy Wilwood vpředu a čtyřpístkové vzadu. Premiéru si Flanker-F odbyl již v květnu na Moscow Raceway před 12 tisíci diváky, nyní se tedy upravená Corvette vrátila takřka na místo činu. Jen ji uvidí ještě více lidí.
Všechny kreace, ať již nové nebo staré, působí profesionálně. Náročnou sjízdnost některých ruských cest sice neřeší, nicméně s ohledem na finance si je ve výsledku stejně budou pořizovat jen lidé z měst. A těm nízké pneumatiky nasazené na mnohdy až 23palcových kolech asi vadit nebudou. Tedy, pokud chtějí být vidět...
Na moskevském autosalonu se ukázal i Flanker-F, jinak výrazně přepracovaný Chevrolet Corvette Z06. I ten sice dostal zakázkový podvozek...
...nicméně tak nízko jako ostatní účastníci motor show neklesl
Bleskovky
- Kim Čong-un skutečně přešel z Mercedesů na ruský Aurus, auto přímo od Putina poprvé vyvětral před kamerami
17.3.2024 - Jak to vypadá uvnitř pneumatiky za jízdy? Kamera v ní umístěná vám ukáže, co běžně není možné spatřit
16.3.2024 - Jak moc skutečně vydrží Cybertruck Tesly? Nadšenci po něm začali házet koule i střílet z pistolí a pušek
15.3.2024
Nejnovější články
- Stále hůř: Fisker v nouzi zastavil výrobu, už otevřeně varuje, že bankrot může přijít kdykoli
před hodinou - Jaguar pokračuje ve své likvidaci, nově naštval zákazníky, když je bez varování odřízl od chválených aplikací
včera - Němci vyzkoušeli novou Mazdu 3 Sedan pořád s velkým motorem bez turba. Auto jako ze staré školy je neohromilo
včera - Rakouský architekt se nemůže zbavit sbírky nejlepších Porsche i s kamionem na jejich převoz, jeho dětský sen si jiní splnit nechtějí
včera - Šéf Rimacu si převzal svou vlastní Neveru. Je to odměna? Anebo projev toho, že auto nikdo jiný nechce?
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva