Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Takhle dnes vypadá ruský tuning aut. Ve srovnání se světem je dál hodně zvláštní
30.8.2018 | Petr Prokopec
Moskevský autosalon nežije jen novými modely aut a jejich koncepty, ukázala se tu i plejáda vozů upravených ruskými firmami. Drží se vlastně docela při zemi, ovšem jen doslova.
Pokud jste v posledních letech vyrazili na dovolenou či alespoň služební cestu do Ruska či dalších republik bývalého Sovětského svazu, pak jistě víte, že tamní silnice nabídnou kvalitní povrch v podstatě jen v metropolích a jejich nejbližším okolí. Mnohde ale stačí vyjet jen pár kilometrů za hranice města a zpevněný povrch je rázem nahrazen jen prachem, hlínou a kamením. Mnohý by proto čekal, že místní tuneři se zaměří hlavně na zvyšování světlých výšek, jenže opak je pravdou.
Jak je patrné z aktuálně probíhajícího moskevského autosalonu, podvozky aut upravených v Rusku míří hlavně k zemi. A a to v mnoha případech opravdu radikálním způsobem. Je přitom jedno, zda jde o letitou Volhu nebo třeba zcela novou Toyotu GT 86 (nebo je to Subaru BRZ?), podstatné zkrátka je, aby boční prahy lízaly zem a úzké šlupičky gumy nahrazující pneumatiky zmizely v roztažených podbězích.
Zajímavé rovněž je, že základy jednotlivých kreací jsou spíše staršího data. Povšimnout si tedy můžeme letitého Volva či Mercedesu, stejně jako mnoha produktů Volkswagenu. Mezi nimi zaujal naši pozornost zejména Golf R32, tedy šestiválcová verze, o níž můžeme aktuálně již jen snít. Německá automobilka totiž právě u svého nejsportovnějšího modelu přistoupila k výraznému downsizingu a 3,2litrovou atmosféru nahradila dvoulitrovým turbem. „Vypíchnout“ lze rovněž přítomnost Mazdy RX-8, jejíž Wankel byl taktéž doplněn sníženým podvozkem.
Úpravy jsou to docela svérázné a úplně jiné, než jaké dnes vídáme ve zbytku světa, trochu připomínají Ameriku 90. let. Trochu jinou písničkou je ale stroj zvaný Flanker-F. Toto označení běžně odkazuje na mezinárodní kód ruské experimentální stíhačky Suchoj SU-37, nicméně v tomto případě je nosí modifikovaný Chevrolet Corvette Z06, za jehož přestavbou stojí dritfovací tým Evil Empire.
Během pouhých dvanácti měsíců došlo k navržení, výrobě a instalaci kompletně nové karoserie, která v čelních partiích připomíná supersporty arabské znaky W Motors. Pod kapotou se skrývá osmiválec s objemem zvětšeným na 7,6 litru, kterému bylo naměřeno 640 koní přímo na 20palcových kolech. Jízdní dynamika ovšem zmíněna nebyla, i proto, že vůz jezdí spíše bokem než v přímém směru.
Právě kvůli driftování se vůz dočkal nejen zcela nového zavěšení Kenetica Suspension, ale rovněž specifických pomocných rámů. Komplet pak uzavírají šestipístkové brzdy Wilwood vpředu a čtyřpístkové vzadu. Premiéru si Flanker-F odbyl již v květnu na Moscow Raceway před 12 tisíci diváky, nyní se tedy upravená Corvette vrátila takřka na místo činu. Jen ji uvidí ještě více lidí.
Všechny kreace, ať již nové nebo staré, působí profesionálně. Náročnou sjízdnost některých ruských cest sice neřeší, nicméně s ohledem na finance si je ve výsledku stejně budou pořizovat jen lidé z měst. A těm nízké pneumatiky nasazené na mnohdy až 23palcových kolech asi vadit nebudou. Tedy, pokud chtějí být vidět...
Na moskevském autosalonu se ukázal i Flanker-F, jinak výrazně přepracovaný Chevrolet Corvette Z06. I ten sice dostal zakázkový podvozek...
...nicméně tak nízko jako ostatní účastníci motor show neklesl
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před hodinou - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch