Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tato Škoda Octavia RS má 420 koní, jede až 290 km/h
11.11.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ video) Octavia RS v této úpravě má skoro dvojnásobek svého továrního výkonu. Rychlá není jen v přímce, i na okruhu dokáže porážet sporťáky.
Současná Škoda Octavia RS je poměrně rychlé a schopné auto, 220 koní není zas tak málo a 230 se samosvorem je ještě víc. Ale také to není až tak moc a leckdo může zatoužit i po vyšším výkonu, zejména chce-li jezdit na okruhu, kde dříve nebo později pozná, že rychlejších konkurentů je zkrátka příliš.
Pravda, pro okruhové ježdění tu jsou podvozkově a koncepcí lepší auta, ale kdo chce něco takového dělat s praktickým autem pro každý den, může po Octavii zatoužit docela snadno. Jedním z takových lidí je majitel modré Octavie RS na fotkách níže. Tohle auto jsme tu už měli, před několika měsíci, kdy bylo pod kapotou 336 koní. To stačilo k tachometrové maximálce 280 km/h a velmi slušným výkonům na okruhu. Už tehdy ale bylo známo, že to není konečná - česká firma Hot Hatch Shop, která tuning téhle Octavie prováděla, hovořila o turbu z VW Golf R a výkonu přes 400 koní.
Ze slov se staly činy a motor auta v létě doznal dalších změn. Díly pocházely také od americké firmy APR a je tu větší turbodmychadlo IP38, sériové např. pro již zmíněný Golf R, nové mapování řídící jednotky, kompletně nový výfukový systém se sportovním katalyzátorem a průměrem trubek 76 mm, účinnější mezichladič stlačeného vzduchu a sportovní sání. Výsledkem je 420 koní a 570 Nm, což by podle dostupných informací stačí k maximálce 290 km/h. Docela kalup, na Octavii.
Samozřejmostí jsou úpravy dalších částí pohonného ústrojí, je tu nová spojka značky Sachs a převodovka dostala mechanický samosvorný diferenciál značky Wavetrac. Upraveny byly také brzdy, vpředu jsou 360mm kotouče a šestipístkové třmeny od Racingline Performance. A končí to 19" koly značky Ispiri a pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2.
Úspěchy se dostavily, podle Hot Hatch Shopu je tenhle vůz nejrychlejší civilní Octavií na mosteckém okruhu. Zvítězil dokonce v The Most Challenge 2016, časovce na stejném místě, a to s časem 1:55,056. Druhý v pořadí v kategorii N1 ztrácel asi čtyři vteřiny a tenhle čas je vylepšením o zhruba 2,3 s oproti tomu, který byl osobním rekordem majitele k datu publikování výše zmíněného květnového článku.
Možná zajímavější je ale srovnání s jinými stroji na této akci - pochopitelně tu své dělá i pilot, ale této Octavii nestačil ani nikdo s vozy kategorie N2, mj. Nissan GT-R či BMW M3. A auta jako BMW M135i či Ford Focus RS se na ni opět s odstupem mnoha sekund. Za lepšími časy musíme až mezi skutečné sporťáky, přesto najdeme jen hrstku rychlejších aut - dva Caymany GT4, docela jinou sportovní ligu.
Jestli bude ze strany majitele či úpravce snaha posunout výkon ještě o kousek dál, nemáme zprávy. Nějakých 210 koní na litr je už ale opravdu hodně a protože se pořád bavíme o autě, se kterým se běžně jezdí v provozu, musíme se ptát na spolehlivost. Podle dostupných informací má vůz najeto asi 40 tisíc kilometrů a je v pořádku, ovšem jistě celou tuto vzdálenost neujel s takhle vyšroubovaným výkonem.
Nejen v Mostě tenhle vůz jezdil, tohle jsou fotky z Nordschleife. A graf průběhu výkonu
Starší obrázky ukazují vůz na mosteckém okruhu ještě s výkonem 336 PS
Zdroje: Hot Hatch Shop, Autodrom Most
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před hodinou - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 2 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 5 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva