Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít

Nový Sprinter je fajn, my bychom ale raději dali přednost tomuto staršímu. V útrobách skrývá bez nadsázky brutální motor a výjimečný není jen tím.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít

10.2.2018 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek

Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový Sprinter je fajn, my bychom ale raději dali přednost tomuto staršímu. V útrobách skrývá bez nadsázky brutální motor a výjimečný není jen tím.

Některé přepravní společnosti kvůli zákonným předpisům a drahému mýtu omezují kamionovou dopravu a náklad posílají několika menšími dodávkami. Takovým dopravcům by se mohl hodit pořádný pracant, který umí naložit hodně nákladu a rychle se přesunout na delší vzdálenost. Od roku 1995 dodnes je jednou z nejoblíbenějších dodávek Mercedes-Benz Sprinter, ale i tomu pořád něco chybí.

Na dveře klepe jeho třetí generace, která ukončila koketování s Volkswagenem a vývoj ponechal čistě v rukou Mercedesu. Nový model se na pohled podobá druhé generaci, ale pod kabátem se ale skrývá zcela nový vůz se zajímavou technikou. Z našeho pohledu to platí hlavně o šestiválcovém motoru, který třetí pokolení lehkého užitkového Mercedesu nabízí jako jediné auto svého druhu.

Odstupující druhá generace ale neřekla poslední slovo, na rozloučenou ji úpravce Drive Dynamics dopřál parádní doping. Jeho modifikovaný pracant nese název Sprinter V12 Biturbo Performance. Pod kapotou mu buší 12 válců a dvě turbodmychadla od AMG naladěné na 470 kW (630 koní) a 1 000 Nm točivého momentu. Čtete správně - šestilitrové dvanáctiválcové biturbo, nic měně.

Výkon na kola přenáší automatická převodovka 7G-Tronic Plus, v rozletu brání šestipístkové třmeny na všech kolech s brzdovými kotouči o průměru 370 mm na přední nápravě a 375 mm na té zadní. Stabilitu vysokého přepravníku korigují nastavitelné tlumiče s volbou jízdních režimů. Ozdobou jsou disky HRE se sportovními pneumatikami Michelin.

Auto muselo dostat upravené vstupy vzduchu pro přidané chlazení diferenciálu, převodovky, motoru a brzd, přitom vzhled zůstal decentní. Nikdo by si nevšiml ani zvýšené balistické ochrany pro případ převozu cenností. To je druhá výjimečnost vozu a právě ta stojí za tím, že auto tak extrémní motor vůbec potřebuje. A podepisuje se na tom, že sprintuje na 100 km/h až za 11 sekund, což na 630 koní není žádná sláva. Že tímto výkonem opravdu disponuje, ovšem dokazuje maximální rychlost 240 km/h, na tak velký a těžký užitkový vůz extrémní hodnota. Velké brzdy pak simulují kotvu a zabrzdí ze 100 km/h na dráze dlouhé 39,8 metru.

S takovou dodávkou dostává rozvážka čehokoli úplně jiný náboj. Neuvažujete o změně zaměstnání?


Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít - 1 - Mercedes Sprinter 2018 Drive Dynamics V12 amg 01Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít - 2 - Mercedes Sprinter 2018 Drive Dynamics V12 amg 02Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít - 3 - Mercedes Sprinter 2018 Drive Dynamics V12 amg 03Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít - 4 - Mercedes Sprinter 2018 Drive Dynamics V12 amg 04Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít - 5 - Mercedes Sprinter 2018 Drive Dynamics V12 amg 05Dodávka snů? Tento Mercedes má motor 6,0 V12 biturbo. V podstatě ho musí mít - 6 - Mercedes Sprinter 2018 Drive Dynamics V12 amg 06
Profesionální řidiči by se do práce těšili, kdyby měli takový pracovní nástroj. A někteří jej opravdu dostanou


Zdroj: Drive Dynamics@Youtube

Mirek Mazal

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.