Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek

Ostrý italský sedan má z výroby 510 koní, je ale jasné, že jeho šestiválcové biturbo má ještě větší potenciál. Toto má koní 612, plánuje se až 700.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek

20.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Ostrý italský sedan má z výroby 510 koní, je ale jasné, že jeho šestiválcové biturbo má ještě větší potenciál. Toto má koní 612, plánuje se až 700.

Německá firma Pogea Racing se věnuje úpravám řady aut, prakticky pokaždé však jde o chiptuning. Tedy o přehrání programu řídicí jednotky za účelem dosažení vyššího výkonu relativně snadnou cestou. Pokud přijde řeč na výraznější přestavby, zaměřil se tento tuner zejména na italské automobily, konkrétně pak na modely Alfy Romeo a Abarthu. My přitom dnes zůstaneme u prvního zmíněného výrobce.

Firma Pogea Racing totiž aktuálně oznámila, že se jí povedlo navýšit výkon 2,9litrového přeplňovaného šestiválce, jímž je osazena Giulia QV. Ta standardně počítá s výkonem 510 koní, úpravce ovšem aktuálně nabízí pouze úpravou řídicí jednotky navýšení tohoto stáda na 612 koní. Točivý moment pak narůstá z 600 na 750 Nm.

Jde již o druhou fázi ladění motoru, s tou první firma vyrukovala loni v listopadu. V té době přitom pohonná jednotka nabízela 577 koní a 733 Nm. Také v tomto případě bylo vyšších čísel dosaženo pouze za pomoci odlišné ECU, do budoucna to ale Pogea Racing tak snadné mít nebude. Němci totiž již oznámili, že velmi brzy motor vyladí na 700 koní.

Tato modifikace již bude vyžadovat také hardwarové modifikace, minimem bude nové sání a výfuk, softwarové úpravy pochopitelně zůstanou. Nakolik se ovšem promění jízdní dynamika, to prozatím není jisté. Standardem je sprint na stovku za 3,9 sekundy, tento čas ale dozajista snížily již stávající úpravy motoru.

Můžeme tedy jen dodat, že Giulia QV stoprocentně míří do teritoria nejrychlejších supersportů světa. A to nikoliv jen úpravami pohonné jednotky, dále se totiž německý úpravce zabývá také modifikacemi aerodynamiky a vzhledu. Ty se soustředí na zadní difuzor a křídlo, pro něž je inspirace čerpána u Ferrari. Obdobně tomu pak bude i u čelních partií.

Závěrem jen zmíníme, že kosmetické doplňky by se v nabídce firmy měly objevit zhruba v dubnu. Zvýšení výkonu na 612 koní lze však objednat již nyní, byť cena prozatím známa není. Firma Pogea Racing ovšem s takto upraveným motorem najela 10 tisíc kilometrů, aby měla jistotu, že modifikace neohrozí jeho životnost.


Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek - 1 - Alfa Romeo Giulia QV Pogea Racing prvni foto 01Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek - 2 - Alfa Romeo Giulia QV Pogea Racing prvni foto 02
Pogea Racing naladila motory Alfy Romeo Giulia QV na 612 koní

Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek - 3 - Alfa Romeo Giulia QV Pogea Racing prvni foto 03Tento motor Alfy Romeo Giulia QV dává 612 koní. A je to jen začátek - 4 - Alfa Romeo Giulia QV Pogea Racing prvni foto 04
Do budoucna se chystá ještě vyšší výkon, stejně jako odlišný difuzor a zadní křídlo

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše