Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu
25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.
V minulosti jsme se už dočkali pár vozů, jejichž výkon dělal chudého příbuzného i z takového Bugatti Veyron. Pokud ovšem následně sklouzl pohled na jízdní dynamiku, zažili jsme u řady aut zklamání. I přes tisíce koní pod kapotou se totiž nemohla poměřovat ani se sériovými Ferrari. To ovšem není příklad Mercedesu-AMG E 63 S, jemuž se na zoubek podívala firma Posaidon. Její kreace totiž do značné míry zvládá držet krok i s hypersportem z Molsheimu.
Pokud ale po nabušeném sedanu s třícípou hvězdou ve znaku toužíte, budete se muset připravit na jeden ústupek. V případě nejnovější generace W213 se totiž čtyřlitrová pohonná jednotka dočkala „jen“ 700 koní a 890 Nm točivého momentu, s nimiž vůz zvládne pokořit metu 335 km/h. To rozhodně není špatný výkon, Bugatti ale může konkurovat jen stěží - na to může pomýšlet jen předchozí generace W212.
Minulé provedení E 63 S dostalo přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který standardně produkoval 585 koní. Úpravce však objem pohonné jednotky převrtal na 6,5 litru a zároveň pod kapotu namontoval pár větších turbodmychadel s větším plnicím tlakem. Kromě toho dorazil i efektivnější mezichladič, sportovní výfukové potrubí z nerez oceli či přemapovaná řídicí jednotka. A minulostí je také omezovač.
Výsledkem je 1 090 koní a 1 350 Nm, což jsou čísla, na která i původní Bugatti Veyron kouká se závistí. V rámci akcelerace a maximálky ale nejspíše přebírá nad třícípou hvězdou nadvládu, ačkoliv přesnou dynamiku úpravce nezveřejnil. Víme však, že o trochu slabší kreace s 1 020 koňmi zvládá stovku za 2,8 sekundy a maximálku 370 km/h. Novinka tak bude ještě o fous rychlejší, byť Veyron asi stále nepřekoná, alespoň ne v případě maximální rychlosti.
Jen u posílení motoru však u vrcholné varianty nezůstalo. Posaidon musel zesílit i původní sedmistupňovou automatickou převodovku, aby byla schopna přenosu vší té síly navíc. Nyní tak zvládá až 1 500 Nm. Další novinky jsou pro změnu spojeny s podvozkem, kde vpředu najdeme vinuté pružiny s odlišnou charakteristikou a vzadu vzduchové měchy, u kterých za pomoci elektroniky došlo ke snížení.
Aby byl zaručen co nejefektivnější přenos výkonu na silnici, úpravce dále na Éčko nasadil originální 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta jsou přitom obuta do pneumatik Continental o rozměru 255/35 vpředu, respektive 295/25 vzadu. Zmínit můžeme ještě instalaci nového tachometru cejchovaného až do 380 km/h, přepracována byla i multimédia umožňující sledování filmů za jízdy.
Tím nám ale modifikace končí, o ceně se přitom úpravce nezmiňuje. Je to škoda, neboť by nás vskutku zajímalo, kolik milionů je třeba, abyste s rodinou na palubě zvládli držet krok i s jedním z nejrychlejších a nejdražších vozů historie. Málo jich ale nejspíše nebude, navíc budete muset do díly Posaidonu dodat i dárcovský vůz s 5,5litrovým osmiválcem...
Minulá generace Mercedesu-AMG E 63 S dostala 1 090 koní, zvládne tak přes 370 km/h a stovku pod 2,8 sekundy
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva