Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu

Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu

25.7.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Není to ani nový model, ale Mercedes třídy E předchozí generace. Posaidon do něj napěchoval upravený osmiválec s výkonem 1 090 koní. Dynamika odpovídá.

V minulosti jsme se už dočkali pár vozů, jejichž výkon dělal chudého příbuzného i z takového Bugatti Veyron. Pokud ovšem následně sklouzl pohled na jízdní dynamiku, zažili jsme u řady aut zklamání. I přes tisíce koní pod kapotou se totiž nemohla poměřovat ani se sériovými Ferrari. To ovšem není příklad Mercedesu-AMG E 63 S, jemuž se na zoubek podívala firma Posaidon. Její kreace totiž do značné míry zvládá držet krok i s hypersportem z Molsheimu.

Pokud ale po nabušeném sedanu s třícípou hvězdou ve znaku toužíte, budete se muset připravit na jeden ústupek. V případě nejnovější generace W213 se totiž čtyřlitrová pohonná jednotka dočkala „jen“ 700 koní a 890 Nm točivého momentu, s nimiž vůz zvládne pokořit metu 335 km/h. To rozhodně není špatný výkon, Bugatti ale může konkurovat jen stěží - na to může pomýšlet jen předchozí generace W212.

Minulé provedení E 63 S dostalo přeplňovaný 5,5litrový osmiválec, který standardně produkoval 585 koní. Úpravce však objem pohonné jednotky převrtal na 6,5 litru a zároveň pod kapotu namontoval pár větších turbodmychadel s větším plnicím tlakem. Kromě toho dorazil i efektivnější mezichladič, sportovní výfukové potrubí z nerez oceli či přemapovaná řídicí jednotka. A minulostí je také omezovač.

Výsledkem je 1 090 koní a 1 350 Nm, což jsou čísla, na která i původní Bugatti Veyron kouká se závistí. V rámci akcelerace a maximálky ale nejspíše přebírá nad třícípou hvězdou nadvládu, ačkoliv přesnou dynamiku úpravce nezveřejnil. Víme však, že o trochu slabší kreace s 1 020 koňmi zvládá stovku za 2,8 sekundy a maximálku 370 km/h. Novinka tak bude ještě o fous rychlejší, byť Veyron asi stále nepřekoná, alespoň ne v případě maximální rychlosti.

Jen u posílení motoru však u vrcholné varianty nezůstalo. Posaidon musel zesílit i původní sedmistupňovou automatickou převodovku, aby byla schopna přenosu vší té síly navíc. Nyní tak zvládá až 1 500 Nm. Další novinky jsou pro změnu spojeny s podvozkem, kde vpředu najdeme vinuté pružiny s odlišnou charakteristikou a vzadu vzduchové měchy, u kterých za pomoci elektroniky došlo ke snížení.

Aby byl zaručen co nejefektivnější přenos výkonu na silnici, úpravce dále na Éčko nasadil originální 19palcová přední a 20palcová zadní litá kola. Ta jsou přitom obuta do pneumatik Continental o rozměru 255/35 vpředu, respektive 295/25 vzadu. Zmínit můžeme ještě instalaci nového tachometru cejchovaného až do 380 km/h, přepracována byla i multimédia umožňující sledování filmů za jízdy.

Tím nám ale modifikace končí, o ceně se přitom úpravce nezmiňuje. Je to škoda, neboť by nás vskutku zajímalo, kolik milionů je třeba, abyste s rodinou na palubě zvládli držet krok i s jedním z nejrychlejších a nejdražších vozů historie. Málo jich ale nejspíše nebude, navíc budete muset do díly Posaidonu dodat i dárcovský vůz s 5,5litrovým osmiválcem...


Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 1 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 01Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 2 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 02Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 3 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 03Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 4 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 04Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 5 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 05Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 6 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 06Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 7 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 07Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 8 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 08Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 9 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 09Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 10 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 10Tento motor má více výkonu než Bugatti Veyron. Přitom patří nenápadnému sedanu - 11 - Mercedes-AMG E 63 S Posaidon 2017 prvni sada 11
Minulá generace Mercedesu-AMG E 63 S dostala 1 090 koní, zvládne tak přes 370 km/h a stovku pod 2,8 sekundy

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše