Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12

Výměny originálních motorů za jiné nejsou nic až tak výjimečného, jsou ale případy, které zdvihají obočí. Rolls s plejebejským R6 místo V12 je jedním z nich.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12

30.8.2017 | Petr Prokopec | 7 příspěvků

Výměny originálních motorů za jiné nejsou nic až tak výjimečného, jsou ale případy, které zdvihají obočí. Rolls s plejebejským R6 místo V12 je jedním z nich.

Rolls-Royce Phantom je majestátním vozem, ať již jde o jakoukoliv generaci. Ta sedmá, tedy donedávna vyráběná ke svému pohonu užívala 6,75litrový dvanáctiválec naladěný na 460 koní a 720 Nm. To sice není nic světoborného, zvláště přes nemalou hmotnost vozu, nicméně na obstojnou jízdní dynamiku daný výkon i točivý moment postačil. Ostatně většina majitelů britského vozu využívá spíše zadní sedadla a služeb řidiče, jemuž není dovoleno seznamovat plynový pedál s koberečkem s dlouhým chlupem.

Ke zcela jinému táboru se ovšem hlásí jedena z japonských majitelů, který si pořídil exemplář z první série vyráběné v letech 2003 až 2012. Loni v létě jej totiž pohonná jednotka opustila, dle neověřených informací mělo dojít k jejímu zadření v důsledku ztráty chladicí kapaliny. Zda za tím stálo špatné zacházení vlastníka, není jisté - s ohledem na další osud britské limuzíny je to ale docela pravděpodobné.

Koupě či oprava dvanáctiválcového motoru se totiž majiteli zdála příliš nákladnou, a proto se rozhodl pro instalaci řadového třílitrového šestiválce 2JZ-GTE. Tedy motoru, jenž se svého času montoval i do Toyoty Supra. V tomto případě přitom ještě dostal kované komponenty od firmy HKS, stejně jako kompresor GTS8555. Mimo to však dorazilo ještě turbo T78-33D s logem GReddy.

Dvojité přeplňování logicky zvedlo výkon motoru do nemalých výšin. Pokud je přitom využit plnící tlak 1,6 baru, může majitel počítat s 600 koňmi. V případě navýšení tlaku na rovné dva bary ale má k dispozici nemalých 900 koní. Počítat tedy lze s daleko lepší akcelerací než u továrního provedení, ačkoliv zvukový projev pohonné jednotky nás příliš nepřesvědčil - navíc na Rolls-Royce je příliš hlasitý.

V rámci přestavby dorazila nová a dále přepracovaná automatická převodovka Aristo, jejíž volič byl zasazen do středového tunelu (běžně se u Phantomu řadí na sloupku řízení). Povšimnout si pak můžeme nemalého množství dodatečných displejů a budíků, jenž zobrazují otáčky, teplotu vody a oleje, rychlost či plnící tlak. Je tak evidentní, že původní přístrojový štít je zde zcela zbytečný.

Modifikace kompletuje pár chromových doplňků interiéru, nad těmi lze ale již pomalu jen mávnout rukou. Ono přehození pohonné jednotky a především její zástavbu do vozu včetně dalších komponentů ovšem bude leckdo považovat za barbarství, navíc velmi amatérské. Ale třeba budete patřit mezi ty, kteří to uvidí jinak. Tak či onak je podobná úprava dnes předposledního Phantomu hodně nevídaná a vpravdě bizarní...

Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 1 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 01Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 2 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 02Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 3 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 03Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 4 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 04Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 5 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 05Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 6 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 06Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 7 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 07Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 8 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 08Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 9 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 09Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 10 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 10Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 11 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 11
Tenhle Rolls-Royce Phantom pohání řadový šestiválec z Toyoty Supra vyladěný až na 900 koní...

Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 12 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 12Tohle je nejbizarnější výměna motoru dějin. Rolls-Royce Phantom přišel o V12 - 13 - Rolls-Royce Phantom 2JZ 13
...původní V12 byl totiž zadřena a jeho výměna či oprava přišla majiteli příliš drahá

Petr Prokopec

Další zajímavé články:

Diskuze 7 příspěvků

Reklama

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše