Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Toto je nejnoblesnější Mercedes, který můžete s klidným svědomím sami řídit
18.2.2019 | Petr Prokopec
Jistě, každý Mercedes má volant, takže technicky vzato lze můžete řídit jakýkoli. Pokud ale nechcete působit jako svůj vlastní personál, v Maybachu to dělat nebudete. Proto vznikl tento „řidičský speciál”.
Jestliže hodláte nakupovat u luxusních značek a ani dnes už relativně široká nabídka Bentley a Rolls-Royce vás neosloví, pak vaše další kroky nejspíše povedou k Maybachu. Tam jste však odkázáni v podstatě jen na nejdelší verze třídy S, a tak typický zájemce pomýšlí hlavně na sedačku vzadu, nikoliv na pobyt za volantem.
Na tom samozřejmě není nic špatného, ovšem i zákazníci takových aut občas zatouží po sešlápnutí plynu. Pokud by však opustili své královské křeslo, mohli by působit jako sví vlastní řidiči, což se jim nechce. A tak se za volant Maybachů nehrnou. Co tedy dělat, pokud toužíte po veškeré noblese Maybachu, ale zároveň chcete co možná nejvíce řidičské auto? Právě na to se pokouší najít německá firma Hofele Design, jejíž novinka nazvaná Ultimate S rozšiřuje portfolio Maybachu o „řidičský speciál“. Byť samozřejmě neoficiálně.
Úpravce si totiž pro své hrátky nezvolil skutečný tovární Maybach, nýbrž kratší Mercedes třídy S, třebaže pořád prodloužený. Ten s délkou 5 246 milimetrů a rozvorem 3 165 mm rozhodně nepůsobí jako drobek, ovšem vedle svého příbuzného (5 453 mm, 3 365 mm) hraje o ligu níže - nebo výše, jak se na to podíváte. Místa vzadu je pořád dost a vůz může samozřejmě disponovat i vzduchovým podvozkem, takže s maximálním komfortem lze pořád počítat.
Vůči Maybachu ovšem prodloužená třída S není jen kratší, ale také o podstatných 100 kilo lehčí. To z ní dělá ideální vůz, který si majitel může užívat vpředu i vzadu. Po zásazích úpravce si přitom nezadá s továrním produktem, naopak jej svou výjimečnosti předčí. Firma Hofele vůz osadila novou maskou a předním i zadním nárazníkem, jenž jsou ve stylu Maybachu. Zároveň pak vyměnila emblémy třícípé hvězdy.
Na první pohled zde tedy máme oficiální produkt, jehož nejsilnější stránkou zůstává dvoubarevný lak kombinující odstíny Obsidian Schwartz a Tiffany Gold. S ním jsou spárována 21palcová litá kola Mythos obutá do pneumatik Pirelli P Zero, zatímco uvnitř je možné zvolit dvoubarevný interiér. Architektura kabiny se však nemění, zásahy úpravce spočívají hlavně v novém čalounění a nabídce vyšití vašeho monogramu, kam si jen budete přát.
Firma Hofele pak zůstává skoupá i v rámci motorového prostoru, na techniku totiž tentokráte sáhnuto nebylo. Znamená to tedy, že s čím za úpravcem přijedete, s tím také odjedete. Na straně druhé ale budete působit jako majitel Maybachu již po zaplacení 2 498 650 Kč za verzi 350d. A samozřejmě nějakého toho dodatečného poplatku u úpravce - ten by se ovšem měl pohybovat řádově na úrovni 300 až 400 tisíc korun v závislosti na rozsahu zvolených modifikací.
Pokud ovšem chcete onen „řidičský speciál“, je třeba sáhnout alespoň po verzi 500, v jejímž případě byl třílitrový šestiválec naladěn na 435 koní a která se již v rámci akcelerace zvládá dostat pod pět sekund (konkrétně na 4,8 s). Z vašeho bankovního účtu však v takové chvíli včetně úprav zmizí 3,4 milionu korun. Tedy o 400 tisíc méně, než dáte za základní Mercedes-Maybach S 560, jehož osmiválcový sprint na stovku za 4,7 sekundy si ale v klidu vychutnáte jen zezadu...
Tuning se obvykle soustředí na docela jiné aspekty, firma Hofele ale stvořila jakýsi neoficiální Maybach - její optikou je to „řidičský speciál” Maybachu, neboť noblesu této značky pěchuje do co nejmenšího balení
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 11 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva