Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Caddy R existuje. Nemá upravený jen vzhled a můžete ho mít i vy
27.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Dodávky jsou z podstaty spíše nudnými pracanty, ale musí to tak být? VW Caddy vyhlížející jako Golf R vás přesvědčí, že nikoli.
V polovině června jsme si mohli představit hned 15 rychlých dodávek. Ty ovšem nevznikly ve skutečnosti, ale pouze v hlavě ilustrátora X-Tomiho, který dokáže „hodit na papír” skoro cokoli. Zelináři tak mohli nad jeho ilustracemi pouze snít o tom, jaké by to bylo, kdyby jim bylo umožněno zásobovat obchůdky přímo pekelným tempem. Pomalu státní smutek pak museli vyhlašovat fanoušci Volkswagenu, neboť německá automobilka byla v daném přehledu zastoupena dokonce čtyřikrát, ostatně i na našich silnicích jsou její užitkové vozy k vidění dost často.
Jak se ovšem říká, člověk by neměl stahovat kalhoty, když brod je ještě daleko. Či jinými slovy, nač truchlit nad oficiální nedostupností sportovně laděného Volkswagenu Caddy, když je tu britská společnost Reflex Auto Design. Její základy byly položeny již v roce 1948, přičemž za tu dobu se zabývala kdečím včetně výroby panelů pro letouny Spitfire.
My ovšem zůstaneme u aut, přičemž pomalu neexistuje automobilka, jíž by se firma nevěnovala. Ve svých garážích přitom nabízí vše od oprav přes lehčí tuning až po komplexnější přestavby a unikátní karosářství. Právě do posledních ranků spadá její vášeň pro modifikace zmiňovaného Volkswagenu Caddy, z nějž za poslední léta už v mnoha případech udělala vůz, který vypadal jako uprchlík z okruhu.
V níže přiložené fotogalerii si můžete prohlédnout řadu kreací firmy z posledních let, tou nejzajímavější je ale čerstvě postavená modrá dodávka, která dostala do vínku bodykit z Volkswagenu Golf R šesté generace. Veškeré nové i původní panely karoserie jsou působivě slícované, což platí i o zadním nárazníku, v jehož středu trůní dvojice mohutných koncovek výfuku. Karbonových vláken se pak dočkal i motorový prostor.
Dieselová pohonná jednotka taktéž nezůstala ve standardním stavu, i když po stránce mechanické se firma Relax Auto Design věnuje především benzinovým motorům. Dvoulitr TSI z produkce Volkswagenu tak může dostat nové turbodmychadlo, sportovnější sání či kompletní výfukové ústrojí včetně svodů a průchodnějších katalyzátorů.
V případě neoficiálního Volkswagenu Caddy R s motorem TDI došlo na montáž karbonového vzduchového boxu sání a přehrání řídicí jednotky novým softwarem společnosti Revo, tím nám však zásahy pod kapotou končí. Finální výkon znám není, nicméně nově směřuje na vícepaprsková kola BBS. Uvnitř se pak objevují oficiální doplňky R-Line.
Tím ale nekončíme, zmínit je třeba ještě oranžovou kreaci a jí podobné. Firmě Relax Auto Design je totiž častěji inspirací Golf GTI, přičemž kromě nových panelů karoserie dorazila na oranžový stroj také kola určená původně pro Porsche 911. Zákazníci si přitom mohou vybrat i lak karoserie, který může počítat také s extravagantní „městskou“ kamufláží. A jak můžete též spatřit, cizí nejsou Relaxu ani obdobné přestavby MPV Touran.
Jestli „je to k něčemu”, posuďte sami, špatně ale takový Caddy R podle vůbec nevypadá. A zboží s ním odvezete pořád, i když ne v takovém pohodlí...
Britská firma Relax Auto Design může z vašeho Volkswagenu Caddy udělat sportovně vyhlížející dodávku ve stylu R
...a pro některé klienty vznikly i podobně laděné Volkswageny Touran
Zdroj: Reflex Auto Design, Dooka Design
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 9 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 11 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva