Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf GTI Clubsport S může mít až 480 koní, má pak dynamiku supersportu
28.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf GTI Clubsport S nabízí už v sérii výkon 310 koní, což je na předokolku nemalá porce. Německý tuner jej ale posunul ještě o pořádný kus výše.
Současným králem Nürburgringu mezi předokolkami je Volkswagen Golf GTI Clubsport S. Německá automobilka přitom získala rekord hned dvakrát, a sice jednou na jaře a podruhé před pár týdny. Dodnes není jasné, proč uskutečnila druhý pokus, všechny exempláře z omezené série jsou dávno vyprodány. Jejich majitele to však jistě potěšilo. Stejně tak je možná potěší nabídka tuningové firmy B&B Automobiltechnik.
Německý úpravce se koncernovým vozům trvale intenzivně věnuje a jejich techniku má v malíku. Výkon, jakého u vrcholné verze dosáhl, je více než působivý. Přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec TSI dostal modifikované sání, které žene více vzduchu do vylepšeného turbodmychadla. Dále tu máme větší mezichladič, palivovou pumpu s větší kapacitou, vylepšené vstřikování či nový výfuk se sportovním katalyzátorem redukujícím zpětný tlak.
Tyto úpravy vychází na nemalých 12 950 Eur (cca 350 tisíc korun), počítat ovšem můžete s extrémními 480 koňmi a 620 Nm točivého momentu. Máme tu tedy enormní nárůst oproti standardu (310 koní), což se samozřejmě projevilo také na jízdní dynamice. Sprint z klidu na stovku totiž proběhne za 4,5 namísto 6,3 sekundy, dvoustovku pak upravený Golf GTI Clubsport S zvládne za 12,8 sekundy (místo 22,5 s).
Není pochyb o tom, že jde o hodnoty ze supersportovní ligy a můžeme se právem domnívat, že by upravené GTI obkroužilo Ring o pár sekund rychleji. Zvláště když narostla také maximálka, a to z 250 na 285 km/h. Úpravce přitom dodává, že v zájmu zachování životaschopnosti hnacího ústrojí je lepší přikoupit ještě dodatečný olejový chladič za dalších 1 298 Eur (35 100 Kč).
Tím utrácení nekončí, vedle motoru firma B&B Automobiltechnik zapracovala také na podvozku. K mání je nejen sportovnější sada pružin snižujících světlou výšku o 30 milimetrů, ale také kompletní kit KW V3 zahrnující i stavitelné tlumiče. K dispozici je rovněž účinnější brzdné ústrojí. Zvolit lze variantu s 342milimetrovými předními kotouči, se kterými stále lze používat 18palcova kola.
Varianta se 370milimetrovými kotouči již vyžaduje sadu 19palcových kol, která jsou u Volkswagenu Golf GTI Clubsport S standardem. Úpravce ovšem všechny výše zmíněné úpravy nabízí také pro méně výkonné provedení Clubsport, které standardně disponuje maximálně 290 koňmi. Pro tento model, tak jako pro „eSko“, jsou pak k dispozici i méně výkonné modifikace motoru.
Vybírat je možné mezi 360, 385 nebo 430 koňmi, přičemž součástí všech konverzí je také odstranění omezovače. B&B Automobiltechnik kromě toho dodává, že zvládá vylepšit také software dvouspojkového automatu, jímž může být vybavena právě méně výkonná sériová verze. Ta extrémnější disponuje pouze manuálem, který ovšem zůstává zcela beze změny.
VW Golf GTI Clubsport S dostal od firmy B&B Automobiltechnik do vínku až 480 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 3 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 5 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera
Nejčtenější články
- Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024 - Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva