Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg
29.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ videa) Tuningová specialitka prošla výraznou dietou, přestože na palubu nabrala 5,2litrový motor z Lamborghini Gallardo.
S ohledem na nadcházející tuningovou show v Essenu jsme vám v posledních dnech mohli naservírovat více upravených vozů než obvykle. Prakticky všechny tyto kreace ovšem blednou před tímto Volkswagenem Golf, který prošel modifikacemi v dílnách společnosti Asgard Performance. A to přesto, že se jedná o čtvrtou generaci, zatímco na silnicích již nějaký ten pátek řádí generace sedmá a samotná automobilka se již zabývá vývojem té osmé.
Důvodem výše zmíněného prohlášení je fakt, že úpravce nacpal pod kapotu, no spíše do útrob kompaktního rodinného hatchbacku 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo. Pohonná jednotka navíc dostala přeplňování, díky němuž nyní produkuje 1 500 koní v 9 000 otáčkách a 1 760 Nm točivého momentu. Celou věc pak ještě umocňuje extrémně nízká hmotnost, neboť Golf váží pouhých 900 kilogramů.
Docela by nás přitom zajímala jízdní dynamika, ta však prozatím nebyla oznámena. Zdá se totiž, že celý projekt ještě nebyl finalizován. Není proto ani zřejmé, zda si vůz ponechal systém pohonu všech kol, neboť projekt byl postaven na základech verze R32. Jisté je ovšem tolik, že došlo k výměně manuální převodovky za automat, který má řadit jednotlivé rychlostní stupně za 0,1 sekundy.
Dále můžeme zmínit příchod nových litých kol či radikální změnu karoserie v zadní části, do které byla pohonná jednotka usazena. Namísto zadních bočních oken jsou tu proto nástavce sání, víko bývalého zavazadelníku pak slouží k odvětrávání. Samotný motor si pak ponechal víceméně jen sériový blok a hlavu, neboť vyměněna byla veškerá elektronika i hřídele, ventily, senzory, ložiska či hadičky.
Posílen byl rovněž brzdový systém, který nyní dokáže vyvinout sílu až 30 000 Nm. To je ovšem vše, co úpravce prozatím dává k dobru, známý není tedy ani výrobce kotoučů či jejich velikost. Podrobnosti se pak zřejmě nedozvíme ani v samotném Essenu, tuningovou firmu Asgard Performance ale budeme kvůli aktualizacím projektu bedlivě sledovat.
Tuningová firma Asgard Performance nacpala pod kapotu čtvrté generace Volkswagenu Golf 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo
Zdroj: Facebook Asgard Performance
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva