VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg

(+ videa) Tuningová specialitka prošla výraznou dietou, přestože na palubu nabrala 5,2litrový motor z Lamborghini Gallardo.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Tuning

VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg

29.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Tuningová specialitka prošla výraznou dietou, přestože na palubu nabrala 5,2litrový motor z Lamborghini Gallardo.

S ohledem na nadcházející tuningovou show v Essenu jsme vám v posledních dnech mohli naservírovat více upravených vozů než obvykle. Prakticky všechny tyto kreace ovšem blednou před tímto Volkswagenem Golf, který prošel modifikacemi v dílnách společnosti Asgard Performance. A to přesto, že se jedná o čtvrtou generaci, zatímco na silnicích již nějaký ten pátek řádí generace sedmá a samotná automobilka se již zabývá vývojem té osmé.

Důvodem výše zmíněného prohlášení je fakt, že úpravce nacpal pod kapotu, no spíše do útrob kompaktního rodinného hatchbacku 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo. Pohonná jednotka navíc dostala přeplňování, díky němuž nyní produkuje 1 500 koní v 9 000 otáčkách a 1 760 Nm točivého momentu. Celou věc pak ještě umocňuje extrémně nízká hmotnost, neboť Golf váží pouhých 900 kilogramů.

Docela by nás přitom zajímala jízdní dynamika, ta však prozatím nebyla oznámena. Zdá se totiž, že celý projekt ještě nebyl finalizován. Není proto ani zřejmé, zda si vůz ponechal systém pohonu všech kol, neboť projekt byl postaven na základech verze R32. Jisté je ovšem tolik, že došlo k výměně manuální převodovky za automat, který má řadit jednotlivé rychlostní stupně za 0,1 sekundy.

Dále můžeme zmínit příchod nových litých kol či radikální změnu karoserie v zadní části, do které byla pohonná jednotka usazena. Namísto zadních bočních oken jsou tu proto nástavce sání, víko bývalého zavazadelníku pak slouží k odvětrávání. Samotný motor si pak ponechal víceméně jen sériový blok a hlavu, neboť vyměněna byla veškerá elektronika i hřídele, ventily, senzory, ložiska či hadičky.

Posílen byl rovněž brzdový systém, který nyní dokáže vyvinout sílu až 30 000 Nm. To je ovšem vše, co úpravce prozatím dává k dobru, známý není tedy ani výrobce kotoučů či jejich velikost. Podrobnosti se pak zřejmě nedozvíme ani v samotném Essenu, tuningovou firmu Asgard Performance ale budeme kvůli aktualizacím projektu bedlivě sledovat.


VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg - 1 - VW Golf Asgard Performance 01VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg - 2 - VW Golf Asgard Performance 02VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg - 3 - VW Golf Asgard Performance 03VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg - 4 - VW Golf Asgard Performance 04VW Golf IV s motorem V10 Lamborghini má 1 500 koní na 900 kg - 5 - VW Golf Asgard Performance 05
Tuningová firma Asgard Performance nacpala pod kapotu čtvrté generace Volkswagenu Golf 5,2litrový desetiválec z Lamborghini Gallardo

Zdroj: Facebook Asgard Performance

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.