Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Výkon Lamborghini jde za drobné zvýšit o 143 koní, jako by ho už v sérii nebylo dost
4.5.2019 | Petr Prokopec
Výkon, který řada lidí ve svém autě neokusí vůbec nikdy, lze Lamborghini přičarovat jako mávnutím kouzelného proutku. Na poměry cen čehokoli u této značky je k mání skutečně za pakatel.
Pokud jste se dostali k seznamu příplatkové výbavy Lamborghini Urus, možná vám vypadly oči z důlku. Přestože jde o SUV za několik milionů korun, třeba elektrická panoramatická střecha vyjde na extra 69 tisíc korun. A pokud se kupříkladu takové 21palcové standardní ráfky Alcione rozhodnete vyměnit za typ Asterope ve stejném rozměru, zmizí z vašeho účtu dodatečných 62 600 Kč. Tím přitom vaše možnosti nekončí, ale naopak začínají - utrácet lze třeba za barvu brzdových třmenů, čalounění Alcantarou, palubní zábavu a spoustu dalších položek.
Ať už ovšem zůstanete u základního provedení či naopak v rámci příplatků zaškrtnete každé políčko, vždy můžete počítat s toutéž technikou. Pod kapotou tedy konstantně bude svou práci vždy odvádět dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který na všechna čtyři kola posílá 650 koní a 850 Nm točivého momentu. To zajišťuje nadmíru působivou jízdní dynamiku, zvláště na poměry více než dvoutunového SUV. Urus dá stovku již za 3,6 sekundy, dvoustovku za 12,8 sekundy a jeho rozlet se zastaví až na metě 305 km/h.
Zmiňujeme se o tom kvůli nabídce německé tuningové firmy Speed-Buster. O té jste možná ještě neslyšeli, byť na trhu působí již přes deset let. A v souvislosti s italským SUV by její věhlas mohl výrazně stoupnout. Pro Urus nabízí úpravu pohonné jednotky, která navyšuje výkon o 143 koní a točivý moment o 187 Nm. Po zásahu techniků ze Sinzigu tedy Lamborghini produkuje 793 koní a dokonce 1 037 Nm, za chudého příbuzného je tak nejen desetiválcový Huracán, ale i dvanáctiválcový Aventador.
O celou změnu se stará jen instalace dodatečné řídicí jednotky, která upravuje data, s nimiž jinak nezměněná elektronika motoru pracuje. Je to poněkud kontroverzní způsob úpravy, neboť externí jednotka té hlavní v podstatě lže o datech, která jsou ji posílána. Moderní elektronika se pak novým vstupům komplexně přizpůsobuje, což má za následek vyšší výkon v celém spektru otáček, rychlejší reakce na zmáčknutí plynového pedálu či další pozitivní změny v chování motoru.
Může to působit jako amatérská alternativa nehodná Lamborghini, jenže tento způsob úpravy je stále častější. Některé řídicí jednotky nových aut nelze flashovat, tj. nelze měnit samotný řídicí software a externí modifikace tak zůstává jedinou alternativou. Takové jednotky dnes nabízí i renomované tuningové firmy jako ABT či MTM a problémy s nimi nebývají, takže lze věřit, že i ta od Speed-Buster s motorem dělá, co má.
Firma bohužel již neříká, nakolik zásah do řídicí jednotky pozměnil jízdní dynamiku vozu. Vzhledem ke skutečnosti, že výkon vzrostl pomalu o jednu čtvrtinu, je ale jisté, že rozdíl v projevu vozu bude dramaticky odlišný. Otázkou pak je, zda u toho je i výrazně vyšší spotřeba či emise, ani na to ovšem úpravce momentálně nenabízí ve svých propagačních materiálech odpověď.
Zmínit tak již můžeme pouze jedinou informaci, a to tu, jenž souvisí s cenou. Běžně by totiž tak razantní nárůst výkonu byl spojen s pořádným zásahem do peněženky, v případě externí jednotky od Speed-Buster vám však z bankovního účtu zmizí menší částka než za v úvodu zmiňovanou panoramatickou střechu. Mluvíme tu totiž o 1 995 Eurech, tedy o 51 260 Kč dle aktuálního kurzu. To si za tak nebývalý nárůst výkonu, který je navíc dle tvrzení úpravce spojen s tříletou zárukou, bezesporu zaslouží potlesk. Pro majitele Lamborghini to bude pakatel a pro nás ostatní zdroj trochu depresivních pocitů - jako by lidé s auty této značky neměli pod pravou nohou už tak dost výkonu, mohou jej mít za pár desítek tisíc korun navíc tolik, kolik jej řada z nás ve svých autech ani nemá...
Lamborghini Urus se u firmy Speed-Buster dočkalo čtvrtinového navýšení výkonu za poměrně směšnou cenu. Otázkou je, co to udělalo s dynamikou, spotřebou a životností motoru
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před hodinou - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 22:20 - Truck Daškam
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda