Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Výkon Lamborghini jde za drobné zvýšit o 143 koní, jako by ho už v sérii nebylo dost
4.5.2019 | Petr Prokopec
Výkon, který řada lidí ve svém autě neokusí vůbec nikdy, lze Lamborghini přičarovat jako mávnutím kouzelného proutku. Na poměry cen čehokoli u této značky je k mání skutečně za pakatel.
Pokud jste se dostali k seznamu příplatkové výbavy Lamborghini Urus, možná vám vypadly oči z důlku. Přestože jde o SUV za několik milionů korun, třeba elektrická panoramatická střecha vyjde na extra 69 tisíc korun. A pokud se kupříkladu takové 21palcové standardní ráfky Alcione rozhodnete vyměnit za typ Asterope ve stejném rozměru, zmizí z vašeho účtu dodatečných 62 600 Kč. Tím přitom vaše možnosti nekončí, ale naopak začínají - utrácet lze třeba za barvu brzdových třmenů, čalounění Alcantarou, palubní zábavu a spoustu dalších položek.
Ať už ovšem zůstanete u základního provedení či naopak v rámci příplatků zaškrtnete každé políčko, vždy můžete počítat s toutéž technikou. Pod kapotou tedy konstantně bude svou práci vždy odvádět dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec, který na všechna čtyři kola posílá 650 koní a 850 Nm točivého momentu. To zajišťuje nadmíru působivou jízdní dynamiku, zvláště na poměry více než dvoutunového SUV. Urus dá stovku již za 3,6 sekundy, dvoustovku za 12,8 sekundy a jeho rozlet se zastaví až na metě 305 km/h.
Zmiňujeme se o tom kvůli nabídce německé tuningové firmy Speed-Buster. O té jste možná ještě neslyšeli, byť na trhu působí již přes deset let. A v souvislosti s italským SUV by její věhlas mohl výrazně stoupnout. Pro Urus nabízí úpravu pohonné jednotky, která navyšuje výkon o 143 koní a točivý moment o 187 Nm. Po zásahu techniků ze Sinzigu tedy Lamborghini produkuje 793 koní a dokonce 1 037 Nm, za chudého příbuzného je tak nejen desetiválcový Huracán, ale i dvanáctiválcový Aventador.
O celou změnu se stará jen instalace dodatečné řídicí jednotky, která upravuje data, s nimiž jinak nezměněná elektronika motoru pracuje. Je to poněkud kontroverzní způsob úpravy, neboť externí jednotka té hlavní v podstatě lže o datech, která jsou ji posílána. Moderní elektronika se pak novým vstupům komplexně přizpůsobuje, což má za následek vyšší výkon v celém spektru otáček, rychlejší reakce na zmáčknutí plynového pedálu či další pozitivní změny v chování motoru.
Může to působit jako amatérská alternativa nehodná Lamborghini, jenže tento způsob úpravy je stále častější. Některé řídicí jednotky nových aut nelze flashovat, tj. nelze měnit samotný řídicí software a externí modifikace tak zůstává jedinou alternativou. Takové jednotky dnes nabízí i renomované tuningové firmy jako ABT či MTM a problémy s nimi nebývají, takže lze věřit, že i ta od Speed-Buster s motorem dělá, co má.
Firma bohužel již neříká, nakolik zásah do řídicí jednotky pozměnil jízdní dynamiku vozu. Vzhledem ke skutečnosti, že výkon vzrostl pomalu o jednu čtvrtinu, je ale jisté, že rozdíl v projevu vozu bude dramaticky odlišný. Otázkou pak je, zda u toho je i výrazně vyšší spotřeba či emise, ani na to ovšem úpravce momentálně nenabízí ve svých propagačních materiálech odpověď.
Zmínit tak již můžeme pouze jedinou informaci, a to tu, jenž souvisí s cenou. Běžně by totiž tak razantní nárůst výkonu byl spojen s pořádným zásahem do peněženky, v případě externí jednotky od Speed-Buster vám však z bankovního účtu zmizí menší částka než za v úvodu zmiňovanou panoramatickou střechu. Mluvíme tu totiž o 1 995 Eurech, tedy o 51 260 Kč dle aktuálního kurzu. To si za tak nebývalý nárůst výkonu, který je navíc dle tvrzení úpravce spojen s tříletou zárukou, bezesporu zaslouží potlesk. Pro majitele Lamborghini to bude pakatel a pro nás ostatní zdroj trochu depresivních pocitů - jako by lidé s auty této značky neměli pod pravou nohou už tak dost výkonu, mohou jej mít za pár desítek tisíc korun navíc tolik, kolik jej řada z nás ve svých autech ani nemá...
Lamborghini Urus se u firmy Speed-Buster dočkalo čtvrtinového navýšení výkonu za poměrně směšnou cenu. Otázkou je, co to udělalo s dynamikou, spotřebou a životností motoru
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024 - Výroba stojí, obchodování s akciemi též, jednání o miliardové investici se zhroutila. Fisker je na hranici bankrotu
26.3.2024 - Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch