Home > Rubriky a sekce > Tuning > Článek
Zlatý Brabus 850 na bázi S 63 AMG je opulentním monstrem s 850 koňmi
17.12.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Těm, kterým přijde černá barva příliš diskrétní, nabízí úpravce z Bottropu zlatý lak. Bonusem je výkon, s nímž zvládne eSko stovku za 3,5 s a 350 km/h.
Úpravce, který ve světě proslul zejména tuningem modelů s trojcípou hvězdou, rozhodně není nějakým budižkničemu. Dvojnásob to platí o jeho vrcholných dílech, mezi nimiž bylo v poslední době k vidění například GLA s výkonem 400 koní. Vezmeme-li si však kategorii větších modelů, dostává se Brabus do docela jiných sfér, které mají k bráně do pekel rozhodně blíže. Řeč je například o modelech 850 Biturbo, jimž nečiní jediný problém dosprintovat během chvilky na 350 km/h. Mezi takové patří i vrcholná verze třídy S vzešlá z továrního S 63 AMG.
Dnes představené dílo je v podstatě vrcholem celé řady 850, protože se může kromě ostatních úprav pochlubit také jistě extrémně drahým zlatým lakem karoserie. Jedině s ním však řádně vyniknou na exteriéru tohoto monstra veškeré karbonové prvky a jedině s ním bude souhra s dvoubarevným světlým interiérem kompletně vystlaným saténově zlatou a bílou luxusní kůží tím pravým ořechovým. Pokud znáte Brabus, pak jistě víte, že kabina je po jeho kúře dotažena do posledního detailu a nabízet může bez přehánění luxus hodný Maybachu. Uvnitř byste nenašli jeden jediný laciný detail.
Zajímavější je ovšem pohled na technickou stránku věci, která odhaluje přítomnost značně upraveného pohonného ústrojí. Původní motor V8 verze 63 AMG s objemem 5,5 litru a výkonem 585 koní byl převrtán na 5,9litrovou jednotku, která s pomocí dvojice obřích speciálních turbodmychadel a posílených komponent vybudí ze svých útrob k aktivitě až ukrutných 850 koní a 1 450 Nm. S ohledem na ostatní součástky, jako je například sedmistupňová automatická převodovka AMG Speedshift MCT, je točivý moment omezen na 1 150 Nm v rozmezí 2 500 až 4 500 otáček.
Brabus sice neuvádí údaje o dynamice, ale je dost pravděpodobné, že nepojede o nic hůře než model iBusiness představený v loňském roce ve Frankfurtu. V překladu to znamená zrychlení na stokilometrovou rychlost za pouhých 3,5 sekundy a maximální rychlost 350 km/h omezenou z důvodů dostupných pneumatik. Sám úpravce přitom udává, že tahle zadokolka je v současnosti nejrychlejším a nejvýkonnějším luxusním sedanem na světě.
Pokud uvážíme pohon zadních kol, pak tahle pojízdná kancelář zjevně nebude mít problém ani s nejdelším černým podpisem na asfalt. A pokud se ptáte na cenu, pak vězte, že bez zlaté barvy a s celkem standarním interiérem stojí 850 aktuálně 324 tisíc Euro (8,9 milionů korun). Se zlatou barvou a dalšími specialitkami tak můžete v klidu počítat s deseti miliony.
Mercedes S 63 AMG po proměně od Brabusu patří k tomu nejrychlejšímu luxusnímu přepravníku, který známe
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Diesely nejsou mrtvé, říká Toyota. V prodeji budou ještě dekády, bojovat za ně začala i Škoda
24.3.2024 - Neobyčejně levně je k mání světově unikátní BMW 3 legendární generace E46, ani toho moc nenajelo
24.3.2024 - „Velká lež” a „podvod na přírodu”. Profesor techniky ve Vídni říká, že nařizování elektromobilů jde proti veškerému rozumu
24.3.2024 - VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 13:57 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 11:21 - Stepan
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999
- Onboard videa 04.21. 20:06 - brnenska.odchytova