Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejlépe zrychlujících hot hatchů dneška: bát se už musí i supersporty
21.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Míří-li nějaký automobilový segment v posledních letech jen nahoru, jsou to kompaktní hatchbacky. Dynamika těch ostrých dosahuje neuvěřitelných výšin.
Nedávné odhalení faceliftovaného Audi RS3 znamenalo konec vlády Mercedesu-AMG A 45 jako nejsilnějšího hot hatche, který se ji ujal poté, co sesadil z trůnu - hádáte správně - Audi RS3 před faceliftem. Audi sice má jeden válec a půl litru objemu k dobru, ale na to se tu nehraje - 400 koní je 400 koní. Konkurence si také může pod kapotu namontovat, cokoliv se tam vejde.
Nové Audi RS3 ohromilo i avizovaným časem zrychlení na stovku - 4,1 vteřiny. Není to tak dávno, co se ke čtyřem vteřinám přiblížily jen nejlepší z nejlepších, supersporty s dvanáctiválci a astronomickými cenovkami. Jasně, RS3 nebude v žádném případě levná, je to pořád Audi, ale je to také vůz, ve kterém odvezete děti do školky a zároveň můžete zrychlit na stovku tak, jako to ještě nedávno dokázaly jen vozy Ferrari, Lamborghini, Porsche a jim podobné.
Vítěz je tedy předem jasný, ale ani zbytek žebříčku není bez zajímavosti. Leckteré auto by tu člověk nečekal, možná podobně jako v žebříčku nejrychlejších předokolek všech dob. Tím se dostáváme ke specifikaci tohoto seznamu - nejde tu o předokolky, nejde tu vůbec o poháněná kola, podstatná je tu jen karoserie hatchback a zní pramenící specifikace „hot hatch” - ostrý hatchback. Tady je 10 těch aktuálně nejrychlejších.
10. Peugeot 308 GTi
Motor: 1,6 R4 turbo
Výkon: 199 kW/270 koní
Zrychlení na 100 km/h: 6,0 s
Peugeot 308 GTi by v tomto žebříčku čekal málokdo, ale patří sem. A po právu - nedávno jsme ho testovali a i když se můžeme ptát, jestli motor 1,6 je pro takové auto to pravé ořechové, jedna věc je jasná - výsledek je opravdu rychlý. Pro úplnost, za stejný čas se na stovku dostane i Renault Mégane RS, jenže jeho výroba už skončila. Ceník na webu Renaultu ještě najdete, ale s poznámkou, že platí do vyprodání zásob. Tak třeba ještě budete mít na nějaký kousek štěstí...
9. Abarth 695 BiPosto
Motor: 1,4 R4 turbo
Výkon: 140 kW/190 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,9 s
Nejdivočejší z malých Abarthů je ostrý jak břitva a při hmotnosti 997 kg mu 190 koní bohatě stačí na to, aby se se stovkou dostal pod 6 sekund. Slova jako kapesní raketa vás teď napadají naprosto správně.
8. Audi S1
Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 170 kW/231 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,8 s
Audi S1 je docela nenápadný trhač asfaltu, s pohonem všech kol a výkonem 231 koní je to vážně výjimečná nabídka mezi těmi úplně nejlevnějšími ostrými hatchbacky.
6. - 7. Seat Leon Cupra SC 300
Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 221 kW/300 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,7 s
Seat Leon Cupra nedávno dostal facelift, který mu nadělil až 300 koní, tedy o dalších 10 více než dříve. Akceleraci na stovku to ale neovlivnilo, i 5,7 sekundy na stovku stačí na 6. resp. 7. pozici mezi smetánkou hot hatchů.
6. - 7. Honda Civic Type R
Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 228 kW/310 koní
Zrychlení na 100 km/h: 5,7 s
Dnes už dosluhující Civic Type R deváté generace se sice trápí ve zrychlení nad 200 km/h, do té doby mu to ale jde na jedničku. A to přesto, že akcelerace vážně není jeho největší přednost.
5. BMW M140i
Motor: 3,0 R6 turbo
Výkon: 250 kW/340 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,8 s
Dnes už jediný šestiválcový hot hatch na trhu okouzlí spíše svou celkovou sofistikovaností, ale ani ve zrychlení si nevede zle. Pod 5 sekund na stovku se dostává s přehledem.
4. Volkswagen Golf R
Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 228 kW/310 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,6 s
Vskutku pozoruhodný stroj je rychlý za všech okolností, z místa mu to ale díky pohonu všech kol jde nejlépe. Golf by se do tohoto žebříčku teoreticky dostal i jako předokolka, a to ve verzi GTI Clubsport S. Má stejný výkon a nižší hmotnost a je na stovce za 5,8 s, koupit se dnes už ale jako nový nedá, je vyprodaný. Clubsport bez S ještě ano.
3. Ford Focus RS Mountune
Motor: 2,3 R4 turbo
Výkon: 276 kW/375 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,5 s
Focus RS je další auto, které není tak schopné ve vyšších rychlostech, z místa mu to ale s pohonem 4x4 a výkonem 375 koní jde skvěle. A než začnete namítat něco o jediném upraveném autě žebříčku, vězte, že úprava od Mountune sice je úprava, ale namontují vám ji přímo u dealerů Fordu a i na upravený vůz se vztahuje standardní záruka výrobce. Takže je to něco jako výkonnější verze, to v tomto žebříčku není nic ojedinělého.
2. Mercedes-AMG A 45
Motor: 2,0 R4 turbo
Výkon: 280 kW/381 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,2 s
Býval králem v případě výkonu i dynamiky, ale... to všechno „vodnés čas” a jedna čtyřkruhová bestie.
1. Audi RS3
Motor: 2,5 R5 turbo
Výkon: 294 kW/400 koní
Zrychlení na 100 km/h: 4,1 s
Tohle bestiální Audi, které brutálně jelo už se starším motorem, teď má úplně nový, 400koňový. A jako model by tu mohlo být dvakrát podobně jako Golf. Verze S3 není se zrychlením na stovku za 4,5 s o tolik pomalejší než RS3, byť má „jen” dvoulitrový čtyřválec o 310 koních.
Chybí vám tu něco? Třeba Ferrari GTC4Lusso, které technicky je také hatchback a na stovce je za 3,4 vteřiny? To je všechno sice pravda, ale také stojí několikanásobně víc než auta na tomhle seznamu. A do kategorie hot hatchů byste ho normálně nezařadili, i když je po stránce „hot” někde na úrovni papričky Trinidad Scorpion Moruga. Kdybyste přesto na nějaký další stroj narazili, podělte se o něj v diskuzi. Porsche Panamera Sport Turismo s 550 koňmi ale též předem nebereme...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Pre Jerez včera 15:00
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki včera 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España včera 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ 24.4.2024
- Začalo letošní MS-Side 24.4.2024
Nejnovější články
- BMW začalo majitelům nabízet „rodný list” jejich starších aut, cena i způsob objednání berou slova z úst
před 7 hodinami - Šéf Bosche najednou říká, že elektromobily budou za pár let kupovat skoro všichni, ještě před měsícem tvrdil opak
před 8 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 10 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 11 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
včera
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 23:27 - Milanito
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.25. 23:10 - M.Z.
- Onboard videa 04.25. 23:07 - Lachende Bestien
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.25. 20:34 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.25. 19:05 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 18:24 - Brus
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB