Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
10 nejprodávanějších aut Evropy v roce 2017: benefice jediné země
20.12.2017 | Mirek Mazal | Přidat příspěvek
I když v Evropě mohou svá auta prodávat firmy z kterékoli země světa, sedm z deseti vozů v nejlepší desítce má kořeny v jediné z nich. Je to německá benefice.
Automobilový průmysl zažil letos v Evropě poněkud divočejší období. Některé významné i trhy i prodeje na celém kontinentu nevykazovaly jen růst, navzdory určité nejistotě se ale odbyt na celém kontinentu meziročně zvýšil o 5,2 %. Dle všech očekávání se na růstu podílela hlavně SUV všeho druhu, která získala rekordní podíl na trhu ve výši 31,9 %. Tedy pokud je všechny hodíme do jednoho pytle a na rozdíl od hatchbacků, kombíků nebo sedanů nebudeme rozlišovat jejich velikost a třídu.
SUV mají příští rok růst ještě více, tedy alespoň podle analytiků společnosti LMC Automotive, která předpovídá vývoj trhu. Sportovně užitkové vozy mají získat třetinu trhu a nadále představovat nejrychleji se rozvíjející segment. Ten měl ale aspoň v letošním roce minimálně jednoho zajímavého následníka - rychle stoupal také prodej luxusních sedanů, což by před pár léty hádal málokdo. Naopak odvracení se zákazníků od větších neluxusních vozů a aut kategorie MPV se očekával. Stabilní zájem o sportovní a nejmenší vozy též.
Segmenty trhu jsou ale jedna věc a o konkrétní nejprodávanější vozy jiná. Žebříček 10 nejprodávanějších pro letošní rok sestavila tradičně firma JATO Dynamics, a to na základě dat z 29 zemích Evropského kontinentu. Neprozradíme vám asi velké tajemství, když předem řekneme, že Volkswagen Golf ani tentokrát nebyl poražen, a to ani zdaleka. Jak ale vypadá celá nejlepší desítka? Podívejte se na to sami, probereme ji jedno auto po druhém.
1. Volkswagen Golf - 445 206 vozů
Na úvod se nekoná žádné překvapení. Golf díky své univerzálnosti získal opět korunu s číslem 445 206 prodaných kusů. Navíce je neprodávanějším autem v Německu, Rakousku, Belgii, Lucembursku a Norsku. Dekády patří mezi nejvyhledávanější vozy také v dalších zemích, Českou republiku nevyjímaje. „Lidový vůz” triumfuje, ačkoli evropský prodej se meziročně snížil o 2 %.
2. Renault Clio - 298 990 vozů
Výše prodejů ve Francii, Nizozemsku a Portugalsku plus zvýšení prodeje o 5,9 % v porovnání s minulým rokem pomohlo Cliu dosáhnout druhého místa v celé Evropě. Téměř 300 000 lidí sáhlo po malém Renaultu a poskytlo mu v lednu až prosinci 2017 přístřeší. Čtvrtá generace je na trhu od roku 2012 dodnes, podobně jako Golf. V obou případech to svědčí o stabilním zájmu o tyto modely.
3. Volkswagen Polo - 255 370 vozů
Bronzová medaile patří modelu, který je na trhu pozvolna nahrazován novou generací. Právě ta by se už v lednu měla postarat prudký nárůst prodejů a útok na druhou pozici vůbec. Navzdory své pozici třetího bestselleru v Evropě není Polo nejlépe prodávaným autem v žádné evropské zemi a prodej se v porovnání s rokem 2016 snížil o 10,4 %.
4. Ford Fiesta - 237 770 vozů
Ford Fiesta je po desetiletí nejprodávanější vůz ve Velké Británii a tamní úspěchy ho vynesly i na pozici nejoblíbenějšího Fordu v Evropě. Je další do party, který bojuje s klesajícími prodejními čísly s 14% poklesem proti roku 2016. Zářijové zavedení nového modelu je paradoxně částečným viníkem vzniklé situace - má příliš sebevědomé ceny.
5. Nissan Qashqai - 230 860 vozů
V závěsu za Fiestou prokazuje popularitu sportovně užitkových vozů Nissan Qashqai. Je to nejoblíbenější auto v Lotyšsku, třetí nejoblíbenější v Dánsku, Finsku a Irsku a čtvrté ve Velké Británii. Registrace se zvýšily o 7,0 %. Fakt, že je Qashqai jediným zástupcem SUV v první desítce, připomíná, že tento segment si připisuje největší podíl na trhu jen díky házení všeho od Dacie Duster po Bentley Bentayga do jednoho pytle.
6. Peugeot 208 - 225 198 vozů
Největší prodejní trhák v Dánsku a druhý bestseller ve Francii a Portugalsku je celkově na šestém místě, a to navzdory mírnému poklesu prodejů o 2,4 % v letošním roce. V minulém měsíci předčil 208 dokonce prodeje Fiesty a za Cliem zaostal o 5 000 za měsíc a o 73 000 prodaných vozů za celý rok. Peugeot dokázal obsadit čtvrtou pozici prodejů mezi evropskými značkami automobilů.
7. Opel/Vauxhall Corsa - 221 497 vozů
V segmentu supermini aut je to těsné, protože Corsa zaostává za Peugeotem 208 o méně než 4 000 prodaných aut za rok. Třída supermini stagnuje (meziročně - 0,3 %), stále je to ale druhý největší segment v automobilovém průmyslu, přičemž přesně jeden z pěti vozů prodávaných v Evropě je ze skupiny malých přibližovadel.
8. Volkswagen Tiguan - 218 238 vozů
Ovládnutí evropského trhu Volkswagenem posiluje nový Tiguan, který byl v listopadu 2017 jedním z prodejně nejvíce rostoucích vozů oproti stejnému měsíci loňského roku - odbyt rostl o více než třetinu. S tímhle autem VW trefil do středu terče a poprvé s ním dobývá nejlepší desítku evropských prodejů za celý rok.
9. Škoda Octavia - 214 329 vozů
Je to paradox, ale „až” na devátém místě najdeme auto s nejlepšími výsledky prodejů v největším množství evropských zemí. A ještě zajímavější je, že jde o Škodu. Mimo jiné také v Chorvatsku, Estonsku, Finsku, Polsku či Švýcarsku vládne Octavia, což ji mohlo vynést ještě výše, pro letošní rok se ale musí spokojit s devátým místem. Prodeje se v porovnání s loňským listopadem zvýšily o 2,5 %, a to navzdory kontroverznímu faceliftu.
10. Opel/Vauxhall Astra - 204 742 vozů
Zaokrouhlení evropské desítky si vezme na starost Astra. Model páté generace dosáhl téměř 205 000 prodaných automobilů navzdory 11,4% poklesu za celý rok. Nedávno klesl na šesté místo trhu ve Velké Británii, což je nejnižší umístění v posledních letech. Nová generace tedy dokonalou trefou do černého není a uvidíme, jak se jí povede v područí koncernu PSA, který letos značky Opel a Vauxhall převzal.
Absolutním vítězem vítězem se tedy stala automobilka Volkswagen, která se může pyšnit nejprodávanějším vozem v Evropě za rok 2017 a zástupce má i na dalších dvou pozicích. Celkově je tohle trochu německý svět - pokud bychom připočetli další německé značky, auta s německou výrobou (Ford) či náležitostí k německému koncernu (Škoda), jsme na sedmi autech z deseti. To konkurenci z jiných míst světa velkou šanci věru nedává...
Zdroje: JATO Dynamics, LMC Automotive
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia zná své první ceny. I se 192 koňmi je levnější než skutečná Fabia v základu
19.3.2024 - Bentley našlo nový diplomatický výraz pro odpor zákazníků k vnucovaným autům, odložilo elektrické plány
20.3.2024 - BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 21:40 - řidičBOB
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 20:50 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 16:19 - honziss
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- BMW Divize 04.19. 15:12 - jerry
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda