Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
5000koňového „zabijáka Bugatti” zkusil první člověk mimo automobilku, žena
2.11.2018 | Petr Prokopec
Zatímco ostatní výrobci nejrychlejších aut koketují nanejvýš s výkony okolo 1 500 koní, brutální Devel Sixteen jich chce nabídnout rovnou přes 5 000. A jak uvidíte, dokonce i jezdí, byť ne zrovna naplno.
Před necelými třemi týdny se zdálo, že projekt Develu Sixteen skončí daleko méně slavným způsobem, než jeho tvůrci původně doufali. Dubajská automobilka se totiž musela rozloučit s italskou společností Manufattura Automobili Torino, jež má aktuálně plné ruce práce se stavbou moderní Lancie Stratos používající Ferrari 430 Scuderia jako dárcovský vůz. Projekt se tak ocitl na mrtvém bodě.
Důvodů pro to je hned několik, Italové měli napomoci s řešením nejpalčivějších problémů. Ty do značné míry reflektují utrápený vývoj Bugatti Veyron, neboť i Devel Sixteen se při vyšší rychlostech nezvládá udržet na silnici. Jeho pohonná jednotka, za kterou stojí texaská firma Steve Morris Engines, má navíc problém s chlazením.
Tyto oblasti jsou samozřejmě klíčové, bez jejich vyřešení je Devel jen extrémně vypadající plackou, do které sice byl usazen funkční motor, jenž nemůže být využit na maximum. A za něco takového si Arabové asi jen stěží budou moci účtovat 2,2 milionu dolarů (cca 49,72 mil. Kč). Značka proto zavelela k pořádné reklamní akci a povolala do Dubaje supersportovní blondýnu.
Za touto přezdívkou se skrývá Alexandra Mary Darvall, která s testy exkluzivních aut začala před pár lety a vlastně jen pro svou zábavu. Nicméně rychle získala miliony fanoušků na sociálních sítích a momentálně z ní je jedna z 50 nejvlivnějších žen arabského světa a nejvlivnější automobilová novinářka světa. Tedy něco jako lépe vypadající ekvivalent Jeremy Clarksona.
Supercar Blondie tedy mohla jako vůbec první člověk mimo lidi z Develu (majiteli jsou mimochodem tři bratři, kteří stojí také za nejvyšším hotelem světa Gevora) usednout do kokpitu modelu Sixteen, otočit klíčkem na středovém tunelu, uvést do chodu jeho šestnáctiválcovou pohonnou jednotku a především sešlápnout plynový pedál. Už tato akce přinesla ohromující zážitek. Zvuk linoucí se se z výfuků připomíná dění na startu dragsterů.
Supersportovní blondýna se později s autem vydala na projížďku mimo město, nicméně bez toho, aby autu dala nějak zvlášť za uši. Za vinu jí to rozhodně nedáváme, neboť se dá předpokládat, že využití větší části potenciálu vozu měla zapovězené, a to kvůli výše zmíněným problémům. Ty ale samozřejmě nikterak nenarušovaly tuto demonstraci, která měla mimo jiné dokázat, že projekt je stále živý.
Jakkoliv nám ovšem zvuk vozu ježí chloupky za krkem (produkční verze prý má být ještě hlasitější), i přes nové video jsme v rámci Develu Sixteen naplněni spíše pochybnostmi. Arabové totiž stále počítají s debutem sériového provedení v únoru příštího roku. Jednat se bude o absolutní vrchol řady s 5 000 koňmi, který sice nebude moci na veřejné silnice, řiditelný ale být má.
Otázkou ale samozřejmě je, co si Devel představuje pod pojmem řiditelnost - záběry blondýny za volantem ale opravdu velké nadšení nevzbuzují, jakkoliv ta je na vrcholu euforie. Na druhou stranu však můžeme brát video za důkaz toho, že ani po odchodu klíčového partnera nepropukají Arabové v pláč, ale naopak chtějí vše dotáhnout do úspěšného konce.
S ohledem na jejich finanční zázemí je možné, že se jim to nakonec podaří. A je možné, že se tak stane i příští rok. Poté by v Texasu mělo být montováno 7 exemplářů ročně, přičemž kromě vrcholu řady budou k mání i verze V8 (2 000 koní) a V16 (3 000 koní). Ty již na silnice budou moci.
Supercar Blondie mohla otestovat Devel Sixteen. I když ze záběru je patrné, že plynový pedál moc mačkat nemohla, je to výjimečná příležitost vidět vůz v akci
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 4 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 6 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 7 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 9 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva