Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
7 věcí, které z Audi Q5 dělají Porsche Macan
13.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Crossover z Zuffenhausenu není jen přeznačkovaným Audi Q5. Porsche jej stavělo spíše jako zvýšený sedan než nízko sedící SUV.
Není žádným tajemstvím, že Porsche Macan je postaveno na stejné architektuře jako Audi Q5. Neznamená to ovšem, že by menší z obou automobilek pouze vzala své znaky a jednoduše je implantovala na kapotu ingolstadtského crossoveru. Daný přerod je mnohem náročnější a v případě varianty GTS na jejím konci najdeme podle mnohých nejlépe ovladatelný vůz svého druhu na světě. My si nyní představíme sedm důvodů, proč tomu tak je.
1. Blíže k zemi
Porsche se rozhodlo postavit GTS spíše jako zvýšený sedan než jako nízko sedící SUV. Nejostřejší Macan tak poklesl vůči verzi Turbo o deset milimetrů, přičemž jeho podlaha je blíže k zemi než v případě takového Audi Allroad (178 mm versus 180 mm). Všemu přitom napomáhá aktivní podvozek PASM.
2. Pneumatiky jako na 911
GTS dostalo do vínku černě lakovaná 20palcová litá kola, která obouvají pneumatiky o rozměru 265/45 vpředu a 295/45 vzadu. Ve srovnání s Porsche Macan S tak jejich šířka narostla o 30, respektive 40 milimetrů. V případě zadní nápravy se tak crossover dostává na stejnou úroveň jako 911.
3. Pořádné brzdy
Pokud chcete být rychlí, musíte také dokázat zastavit. Macan GTS se proto na přední nápravě pyšní 360milimetrovými kotouči, které mají dokonce o 10 mm větší průměr než ty u Porsche 911 Carrera S. Navíc jsou svírány šestipístkovými třmeny. Tím ale náš příběh pouze začíná.
4. Dvě turba jsou více než jedno
O pohon GTS se stará třílitrový šestiválec se dvěma turbodmychadly s plnícím tlakem 17 psi. Výsledkem je 360 koní a 500 Nm, jenž standardně přenáší sedmistupňový automat PDK. Zrychlení z klidu na stovku se tak odehraje za 5,2 sekundy, s paketem Sport Chrono pak za rovných 5 s.
5. Nepřeslechnutelný zvuk
Při vydechování se pohonná jednotka může spolehnout na sportovní výfukový systém, který počítá se čtyřmi zatmavenými koncovkami. Kromě recirkulace a tedy roztáčení dmychadel přitom obstarává patřičně hrdelní soundtrack.
6. Interiér hodný Porsche
Součástí standardu jsou sportovní sedačky s výrazným bočním vedením, do kterých doslova zapadnete. Cítit se tak můžete prakticky jako v Porsche 911, i když samotné těžiště je výše.
7. Drobnosti dotvářející charakter
Pokud vám základní výbava nestačí, můžete zapátrat v té doplňkové. Někdy jsou to nesmysly, někdy velmi drahé věci a někdy obojí. Centrální otáčkoměr s karmínově červeným pozadím ale může být váš bez příplatku. Něco takového do Q5 nedostanete, jen opatrně, aby vás daná barva nedráždila jako býka...
Zdroj: Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva