8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát

Rychlých kombíků se na světě nenajde úplně málo, mohlo by jich ale být podstatně více. Tady je, jak by jeden vedle druhého mohly vypadat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát

18.10.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Rychlých kombíků se na světě nenajde úplně málo, mohlo by jich ale být podstatně více. Tady je, jak by jeden vedle druhého mohly vypadat.

Chcete-li rychlý kombík, nelze říci, že by nebylo z čeho vybírat. BMW vám prodá osmiválcovou řadu 5 Touring, Audi nabídne RS6 Avant a Mercedesy-AMG C 63 T a E 63 T jsou v nabídce též samozřejmostí. A je tu i spousta „koncernových aut” nižších tříd od Seatu Leon ST Cupra až po Škodu Superb Combi s 280koňovým čtyřválcem, které sice zmíněným sice zdaleka nestačí, ale pomalé také nejsou a umí být i rychlejší.

Tento stav neplatí jen v posledních letech, podobná auta vznikají už léta, faktem ale je, že v nabídkách výrobců zdaleka nejsou samozřejmostí. Například existence BMW M5 Touring je v historii spíše nahodilá, M3 Touring nulová, Volkswagen Golf GTI kombi a výkonné kombíky bychom marně hledali i v nabídkách řady další značek. I velké, někdy i osmimístné americké station wagony a pořádnými motory jsou vesměs věcí minulosti, třebaže jich dříve bývalo na výběr opravdu hodně.

Důvod je zde celkem prostý. I když se některým značkám povedlo vybudovat si v rámci tohoto subsegmentu slušné pozice (typicky Audi), ostatním se nedaří překonat fakt, že slova jako „drahý” a „kombík” nejdou většině lidí mimo Evropu příliš dohromady. A protože výkonné auto levné z podstaty být nemůže, jsou automobilky obvykle postaveny před jednoduchou matematiku: buď takový kombík postaví jen pro starý kontinent, kde se bude prodávat dobře skoro automaticky. A nebo ho nepostaví vůbec, protože by ho nikdy jinde neprodalo. A to je volba, která je vlastní mnoha výrobcům (typicky BMW).

Že něco nemůžeme mít ale neznamená, že o tom nemůžeme snít. Většinu z osmi níže přiložených aut postupně namalovat maďarský grafik X-Tomi a jde vážně jen o ilustrace. Zachycená auta vypadají mnohdy jako skutečná, existující auta, a některá dávají smysl větší, jiná menší. A ekonomický smysl pro automobilky pravděpodobně nedává ani jedno z nich, protože kdyby dával, už bychom ho tu měli.

To ale neznamená, že nejsou zajímavá. Však už titul jediného aktuálně vyráběného dvanáctiválcového kombíku na světě (pár jich už vzniklo, pro koho asi...) by BMW mohl udělat slušnou image. Ale asi mu jen tohle nestačí, aby vzniklo M760Li Touring, bohužel. Nic to ale nemění na tom, že bychom takhle „správně úchylnou” věc chtěli - podívejte se na ni i 7 dalších.

1. Alfa Romeo Giulia QV Sportwagon

Nebyl by to první takový stroj Alfy, v rámci 10 rychlých kombíků do 200 tisíc korun jsme tu měli 156 GTA Sportwagon. A protože BMW M3 Touring nebude, Alfa s batohem by mohla konkurovat Audi S4/RS4 Avant. Zatím nemáme žádné zprávy ani o Giulii kombi, natož její ostré verzi, tady nejspíš o budoucnosti rozhodne úspěch už dostupného sedanu. Zrovna tento vůz by jednou na trh přijít mohl.


8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 1 - alfa giulia qv sw xtomi 8nebudou

2. BMW M3 F81 Touring

Když zadáte do vyhledávače „BMW F81”, zobrazí se spousta obrázků M3 Touring. Jenže to jsou všechno ilustrace, BMW v současnosti označení „F81” nepoužívá, M3 sedan má číslo F80, M4 kupé je F82 a kabrio je F83. Kombík nečekejme, automobilka to dále odmítá. Ostatně, M3 Touring Mnichov nikdy oficiálně do výroby nepustil, i když fanoušci si občas něco postaví.

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 2 - bmw m3 f81 touring xtomi 8nebudou

3. BMW M5 F91 Touring

Samozřejmě, na světě zatím není ani nová M5 sedan (hovoří se o kódovém označení F90) a kombík M5 už tu párkrát byl, ale troufáme si tvrdit, že nic jako M5 F91 nepřijde a Audi bude mít s RS6 stále navrch. Dost pravděpodobně se objeví nová M550i Touring, ale to spekulujeme.

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 3 - bmw m5 g31 touring xtomi 8nebudou

4. BMW řady M760Li Touring

Něco na tenhle způsob vznikne leda tak z popudu bohatého šejka jako zakázková stavba, karoserie kombi a luxusní pojetí řady 7 spolu příliš nekorespondují. Třeba M760Li Touring ale vůbec není nudná idea. A jak je vidno i z výše zmíněného, zámožní klienti existují i pro takové nápady.

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 4 - bmw 750li touring xtomi 8nebudou

5. Ford Focus RS Kombi

Kompakt s více než 350 koňmi, čtyřkolkou a pořádným kufrem a manuálem by znamenal, že ti, kdo hledají takové auto, by nemuseli skončit u Golfu R Variant. Který ovšem - na rozdíl od hatchbacku - nabízí jen automat. Nabídka Fordu by tak byla zcela jedinečná, přesto ani takovou věc nečekejme.

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 5 - ford focus rs kombi xtomi 8nebudou

6. Subaru WRX Wagon

Není to zas tak dávno, co jste si Imprezu WRX mohli koupit jako sedan nebo kombík. Tehdy ale taky měla všechna Subaru ještě bezrámová okna dveří - kde ty časy jsou. Dnes už k mání není ani WRX, ani hatchback - dá se pořídit jen sedan WRX STI. Ne že by to bylo špatně z pohledu puristy, ale leckomu tříprostorová karoserie nevyhovuje. A Levorg se u nás s výkonným motorem neprodává.

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 6 - subaru wrx wagon xtomi 8nebudou

7. Tesla Model S Station Wagon

Zrovna tenhle nápad dává docela smysl. Ne že by zavazadelník Modelu S liftback byl titěrný, ale kombík by tu mohl být opravdu zajímavý. Těžiště by bylo stále nízko a jízdní vlastnosti tedy špičkové, na baterii by se nemuselo sáhnout, takže by jí mohla zůstat maximální kapacita 100 kWh i dynamika verze P100D. A s třetí řadou sedaček proti směru jízdy by to byl slušný duchovní nástupce osmimístných amerických station wagonů minulých dekád.

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 7 - tesla model s stw xtomi 8nebudou

8. Volkswagen Golf GTI Clubsport Variant

Oproti kombíkové Tesle je Golf GTI Clubsport Variant naopak trochu nesmysl, protože Clubsport a kombík jsou protimluvy. Nesoustřeďme se ale na tuto verzi, GTI jako kombík neexistuje ani v žádné jiné. A když už by existoval, někteří by ho třeba rádi odlehčený. Němci sice nabízí Golf Variant R, to je ale těžší čtyřkolka s automatem - proč se bojí kombíku GTI, je otázkou. Škoda Octavia Combi RS je úspěšný model z velmi podobného těsta...

8 rychlých kombíků, které nám automobilky nechtějí dopřát - 8 - vw golf gti cs variant xtomi 8nebudou

Zdroje: X-Tomi Design, Car Throttle

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.