Home > Rubriky a sekce > Zajímavosti > Článek
Alfa Romeo Giulia je propadák, prodeje jsou velmi malé. Šéf říká, že to nevadí
22.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Pokud byste čekali, že velmi skromné prodeje klíčové nové Alfy Romeo budou vedení firmy trápit, mýlili byste se. Současný stav dokonce označuje za úspěch.
Prodeje Alfy Romeo stále jsou všelijaké, jen ne takové, jaké je naplánovalo samo vedení firmy. Situaci nezměnil ani příchod nových modelů Giulia a Stelvio, byť je samozřejmě třeba dodat, že prodeje prvního firemního SUV se teprve rozjíždí. Nicméně ve Spojených státech bude k dispozici teprve od léta, mnoho zákazníků tedy letos již oslovit nestihne. Podle analytiků jich bude maximálně 20 tisíc, v což jsou ovšem započítány i registrace sedanu.
O úspěchu tedy skutečně nelze mluvit, zvláště když za celý letošní rok se v USA prodalo jen pár tisíc Giulií a v Evropě jich od loňského vstupu na trh bylo necelých 20 tisíc. Hledat pro tento stav jiná slova než „propadák” či „fiasko” je obtížné, vedení firmy ale tento stav zjevně netrápí. Nebo se tak aspoň navenek tváří.
Globální šéf značky Reid Bigland řekl, že „tu nejsme od toho, abychom prodávali čtyři tisíce exemplářů sedanu Giulia měsíčně. Na to je ještě příliš brzy.“ Dle něj se teprve značka vrací na stará kolbiště, kde musí čelit mnohem četnější konkurenci. Je proto třeba se nejprve dobře uvést, poté lze teprve pomýšlet na vyšší registrace.
Bigland argumentuje tím, že se sedanu ve Státech povedlo v květnu překonat i Jaguar XE, tedy dalšího nováčka na americkém trhu. Alfy Romeo Giulia bylo prodáno 883 kusů, britského vozu pak „jen“ 764. Je ale třeba dodat, že XE má od ledna do května na kontě 4 528 registrací, Giulia pouze lehčí nadpolovinu, tedy 2 483 prodaných aut. Ani to ale Biglanda nejspíše netrápí.
„Budu první, kdo to řekne. U Alfy Romeo skutečně nebojujeme o to, abychom prodali co nejvíc aut. Jsme tu proto, abychom znovu zavedli po celém světě tuto legendární značku a sledujeme řadu indikátorů, abychom posoudili, jak moc se nám to daří.“ Bigland tak například říká, že pouze 42 % všech sedanů bylo prodáno na leasing, průměr segmentu ale činí 69 %, což má svědčit o tom, že nové Alfy nejsou vnímány jen jako spotřební zboží.
Dále pak Bigland poukazuje na vyšší zůstatkovou hodnotu, jež bude Giulia mít po třech letech ve srovnání s konkurenčním BMW řady 3 či Mercedesem třídy C. S tím ale analytici asi souhlasit nebudou, realitu ale zjistíme až za tři roky při pohledu na nabídku ojetých automobilů. Zatím se nám ale italské vítězství nad německými značkami příliš pravděpodobné nezdá.
S pravým opakem našeho možná až příliš pesimistického názoru opět přichází Bigland, dle kterého „zájem o značku skutečně překročil veškerá má očekávání. Je naprosto fenomenální vidět, kolik lidí opravdu zajímá návrat Alfy Romeo na severoamerický trh.“ To možná reálné je, nicméně jen ze zájmu o značku ještě žádná firma nepřežila. Alfa Romeo musí prodávat a pokud se v dohledné době razantně neodrazí ode dna, nemůže přežít - ať už současnou situaci šéfové prezentují jakkoli...
Alfa Romeo Giulia QV je sice ve všech testech lepší než německá konkurence, po prodejní stránce ovšem stále strádá. Značce to ale prý nevadí
Zdroj: Motor1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 4 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva